PILNE: Volkswagen wyznaczył datę, która zmieni reguły gry w motoryzacji. To ma być prawdziwy hit, także w Polsce

PILNE: Volkswagen wyznaczył datę, która zmieni reguły gry w motoryzacji. To ma być prawdziwy hit, także w Polsce

Volkswagen ID. Buzz

Podaj dalej

Dyrektor generalny koncernu Volkswagena, Herbert Diess potwierdził datę premiery wyczekiwanego VW ID. Buzz. Nowy elektryczny minivan to elektryczna reinkarnacja kultowego „ogórka” jak nazywano model T1. Pojazd ma zawierać masę atrakcyjnego wyposażenia, co ma szczególnie zachwycić młodych ludzi.

Kiedy premiera VW ID. Buzz?

Wzorem Elona Muska, Herbert Diess ogłosił datę premiery nowego auta na Twitterze. Wywołał tym jednak niemałe zamieszanie, bowiem napisał, że „legenda powróci 03/09/2022!”. Przy takim zapisie daty ludzie zaczęli się dopytywać czy chodzi o 3 września czy już 9 marca. Diess musiał wyjaśniać kolejnymi tweetami, że chodzi o 9 marca 2022 r.

Od pierwszej prezentacji Volkswagena ID. Buzz w Detroit mija już 5 lat. Niektórzy zaczęli powątpiewać czy to tylko efekciarski koncept. Niemiecki koncern nie odpuścił jednak realizacji tego projektu, ale ze względu na dynamiczny rozwój technologii, postanowił zaczekać z jego premierą. Teraz uznano, że elektryczny ogórek będzie wystarczająco bajerancki, aby podbić rynek.

Minivan ma zawierać szereg dodatków, które odciągną młodych ludzi od jeżdżącej konsoli z Netflixem, czyli Tesli. Wygląda zatem na to, że Volkswagen dotrzyma słowa, bo zapowiedział, że model w końcu wejdzie na rynek do 2023 r. Firma spodziewa się takiego boomu, że od razu produkcja ruszy nie tylko w Niemczech, ale i Stanach Zjednoczonych. Zakamuflowane prototypy przechodzą już zresztą intensywne testy.

VW ID. Buzz

To będzie game changer

Pojawienie się Volkswagena ID. Buzz może być ciekawe z wielu aspektów. Po pierwsze na rynku brakuje aut elektrycznych z tego segmentu. Dodatkowo ma być stosunkowo niedrogi, bo jego bazowa wersja ma zamykać się w 50 tys. dolarów (ok. 200 tys. zł). Jak na duże auto z dalekim zasięgiem (spekuluje się, że pojemność baterii to 80 kWh) to dobra cena wyjściowa. Zwłaszcza w obliczu rozkręcających się subwencji na zakup elektryków.

Cennik na razie pozostaje tajemnicą, ale oczekuje się, że będzie bardzo szeroki. Cena zakupu ma być uzależniona od bogatego wachlarz konfiguratora wnętrza pojazdu. Pozostaje uzbroić się jeszcze w cierpliwość, bo wiele osób wróży, iż będzie to przełomowy hit Volkswagena, być może także w Polsce.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News