PILNE: Ten nowy, tani SUV od Renault będzie absolutnym hitem w Polsce! Ma dużą moc i niewiarygodnie niskie spalanie [ZDJĘCIA]

PILNE: Ten nowy, tani SUV od Renault będzie absolutnym hitem w Polsce! Ma dużą moc i niewiarygodnie niskie spalanie [ZDJĘCIA]

Renault Austral

Podaj dalej

Miesiąc temu Renault ogłosiło, że następca Kadjara zostanie nazwany Austral. Teraz Francuzi przekazali sporo nowości o nadchodzącym SUV-ie, który ma zadebiutować w 2022 roku. To może być model, który podbije rynek w Polsce

Duży SUV z niską emisją

Choć Renault Austral ma charakteryzować niskie spalanie, nie będzie oferowany z silnikami Diesla. SUV będzie dostępny wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi. Wśród różnych opcji znajdzie się hybrydowy Austral E-Tech. Będzie go napędzał turbodoładowany silnik 1.3 TCe z 12-woltowym systemem mild-hybrid.

Renault Austral

Alternatywą będzie zupełnie nowa turbodoładowana jednostka napędowa. Chodzi o 1.2 TCe z 48-woltowym systemem mild-hybrid. W najbardziej ekologicznej konfiguracji emisja CO2/km wyniesie tylko 105 g CO2/km (hybryda E-Tech), co w przypadku ponad 4,5-metrowego SUV-a gwarantuje bardzo niskie spalanie. Najmocniejsza wersja będzie miała nawet 200 KM!

Dużo nowych technologii

Renault Austral oparto na platformie CMF-CD3 – podobnej do tej stosowanej w Nissanie Qashqai i Nissanie X-Trail. Według Renault, nowa architektura zapewni lepszą izolację akustyczną, więcej funkcji asystujących oraz bardziej komfortowe zawieszenie.

Renault Austral

Pomimo kamuflażu, nowe zdjęcia pokazują sylwetkę Australa, która jest podobna do Megane E-Tech. Nowy SUV ma na obu krańcach ma smukłe oświetlenie LED, w których zastosowano najnowszy język stylistyczny Renault. Nie ujawniono zdjęć wnętrza, ale wiadomo, że kabina będzie miała pięć miejsc. Ogromny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego wydaje się oczywistością.

Nadchodzi polska premiera

Renault rozpoczęło już testy Australa na drogach publicznych, ponieważ zbliżamy się do jego debiutu m.in. w Polsce. Auto do sprzedaży ma trafić niedługo, bo wiosną 2022 r. W celu ostatnich poprawek flota 100 zakamuflowanych prototypów z 900 kierowcami pokona 600 tys. km po drogach Francji, Hiszpanii, Niemiec i Rumunii. Na zamkniętych torach zostanie pokonanych dodatkowe 1,4 mln km testowych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News