PILNE: Ten nowy Fiat będzie produkowany w Polsce! Maluch z silnikiem bolidu F4 ma szalone liczby

PILNE: Ten nowy Fiat będzie produkowany w Polsce! Maluch z silnikiem bolidu F4 ma szalone liczby

Abarth 695 Competizione

Podaj dalej

Fabryka w Tychach kolejny rok z rzędu będzie produkować sportowe Fiaty pod marką Abarth. Modele 595 i 695 otrzymały kilka ciekawych modyfikacji na 2022 r. Już najtańsza wersja szybkiego malucha z silnikiem z bolidu F4 uzyska większą moc.

Żwawy skorpion

Dla wielu osób to wciąż zdziwienie, że mały drogowy samochód produkowany w Polsce ma niesamowite osiągi. Nowy Abarth 595 nadal będzie korzystać z silnika 1,4 T-jet, który jest montowany w bolidach jednomiejscowych Tatuusa we włoskiej i niemieckiej Formuły 4. Jednostka spełniająca normę Euro 6D w standardzie otrzyma podniesioną moc do 165 KM. Większa turbosprężarka Garrett i kompresja 9:1 pozwolą na osiągnięcie tym maluchem aż 218 km/h.

Abarth 695 Competizione
fot. Abarth

Żwawość będzie czuć nie tylko w sprincie od 0 do 100 km/h, który zajmuje 7,3 sekundy. Podobny czas, bo 7,8 sekundy, będzie potrzebny do przyspieszenia na piątym biegu z 80 do 120 km/h. Do tak atrakcyjnych osiągów dopasowano też duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (284 mm) i z tyłu (240 mm). Za świetny balans odpowiada sportowe zawieszenie z wykorzystaniem tylnych amortyzatorów renomowanej marki Koni.

Są i wersje specjalne

Oczywiście 595 będzie oferowany też w specjalnych wersjach wyposażenia, m.in. Turismo Pack – dostępnym w nadwoziu zamkniętym Berlina oraz otwartym Cabrio. Jeszcze bardziej sportowy design wzmocnią chromowane lusterka, 17-calowe alufelgi Granturismo, specjalne oznaczenie na karoserii oraz czarna lub brązowa skóra na fotelach.

Abarth F595
fot. Abarth

Nie zabraknie też najbardziej motorsportowej odmiany, czyli F595. W pakiecie znajdziemy nowy wydech Record Monza Sovrapposto (z „regulacją głośności”) czy amortyzatory Koni z przodu.

Ten Fiat będzie szedł jak przecinak

Z kolei Abarth 695 pozostanie z mocą 180 KM, które wykrzesano z tej samej jednostki napędowej. Z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm przy 3000 obr./min sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna to aż 225 km/h. Za bezpieczne ujarzmianie tej mocy odpowiadają amortyzatory Koni FSD. Nie bez znaczenia są też dobre hamulce, bo 4-tłoczkowe zaciski Brembo na powiększonych do 305 mm tarczach z przodu.

Abarth 695 Competizione
fot. Abarth

Ze specjalnych wersji 695, Abarth zaoferuje pakiet Turismo Pack, zapewniający skórzane fotele (białe/czarne) i deskę rozdzielczą w alcantarze (w standardzie tylko kierownica). Ekskluzywności nadadzą większe, bo 17-calowe felgi aluminiowe i emblemat 695 Turismo. Codzienne użytkowanie uatrakcyjni szyberdach.

Może szperę i sekwencję do tego?

Oczywiście chętni jeszcze bardziej sportowych wrażeń mogą zdecydować się na wariant Competizione pack. Ten zestaw oprócz wydechu Record Monza Sovrapposto, dodaje sportowe fotele Sabelt. Te będą lekkie i wytrzymałe, ponieważ są z karbonowego odlewu. W opcji możliwy będzie też montaż szpery, czyli mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (LSD) oraz sekwencyjna skrzynia z łopatkami przy kierownicy. Niepodrabialność modelu zapewni oznaczenie „695 Competizione”.

Abarth 695 Competizione
fot. Abarth

Źródło: Abarth

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News