PILNE: Szef Volkswagena zwolniony! Pogrążyły go samochody elektryczne. Od 1 lutego niemiecka marka przejdzie duże zmiany

PILNE: Szef Volkswagena zwolniony! Pogrążyły go samochody elektryczne. Od 1 lutego niemiecka marka przejdzie duże zmiany

volkswagen silnik spalinowy

Podaj dalej

Koncern Volkswagena po aferze dieselgate z wielkim entuzjazmem zaczął forsować przejście na samochody elektryczne. Jednak ten plan nie idzie po myśli akcjonariuszy, co według ustaleń niemieckiego Automobilwoche będzie kosztować posadę szefa Volkswagena na najważniejszym dla marki rynku. Nowy sternik ma odmienić oblicze producenta.

Dlaczego szef musi odejść?

Według źródeł Automobilwoche, weteran menedżerskich struktur Volkswagena, Stephan Woellenstein straci posadę szefa Volkswagena na Chiny. To najważniejszy rynek dla marki z Wolfsburga, bowiem firma sprzedaje tam aż 40 proc. swoich pojazdów. 57-latek opuści stanowisko 1 lutego, a wszystko to z powodu samochodów elektrycznych.

Stephan Woellenstein

Chiny stały się krajem bardzo przychylnym elektromobilności. Jest tam nie tylko produkcja, ale i wielu przekonanych do elektryków klientów. Problem w tym, że seria elektrycznych modeli ID Volkswagena sprzedaje się tam poniżej oczekiwań. O tym, że jest źle pisaliśmy już w czerwcu, gdy wyciekła notatka z prośbą, aby chociaż pracownicy kupowali te auta.

Grubo pod kreską

VW zamierzał w tym roku sprzedać w Chinach od 80 000 do 100 000 samochodów ID. Rzeczywistość okazała się dużo trudniejsza, bo do września znaleziono nabywców na 47 200 egzemplarzy w porównaniu z 208 800 sztuk w Europie. Producent oficjalnie tłumaczy to globalnym niedoborem chipów, który obecnie utrudnia produkcję. Jednak to nie jedyny problem, dlatego zażądano głowy Woellensteina, którego strategia okazała się nieskuteczna.

Volkswagen ID.4 X

Sęk w tym, że w Chinach osoby chętne na auta elektryczne są dużo młodsze niż w Europie. Dla nich liczy się jak najwięcej nowinek technologicznych i rozrywkowych. W tej kwestii Volkswagena na głowę bije Tesla, której szef Elon Musk oferuje w swoich samochodach nieco „science fiction”. Choć odejście szefa chińskiego przedstawicielstwa nie jest jeszcze potwierdzone oficjalnie, to oczekuje się, że wkrótce zostanie ogłoszony następca Woellensteina.

Wpadka Passata

Niemiecka marka zmaga się też z kryzysem wizerunkowym w Chinach. To wszystko przez kiepski wynik Volkswagena Passata w teście bezpieczeństwa, który przeprowadził organ ubezpieczeniowy. Rezulat mocno wpłynął na zahamowanie sprzedaży popularnego sedan. Dokładając do tego ograniczenia produkcji przez kryzys na rynku półprzewodników, Volkswagen (ale także należąca do niego Skoda) notuje poważne spadki na największym rynku samochodowym na świecie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News