PILNE: Przełomowe odkrycie BMW! Wystarczy zmienić jedną rzecz w silniku Diesla, aby uciszyć ekologów

PILNE: Przełomowe odkrycie BMW! Wystarczy zmienić jedną rzecz w silniku Diesla, aby uciszyć ekologów

Frank Weber z BMW

Podaj dalej

Producenci samochodów w ostatnim czasie deklarują, że wkrótce będą oferować wyłącznie auta elektryczne. Przy okazji tego likwidują fabryki silników Diesla i benzynowych lub przynajmniej przestają je rozwijać. Zupełnie inną politykę obrało BMW, które jest o krok od rewolucji w motoryzacji.

Duży silnik Diesla z niską emisją CO2

Istnieje oczywisty nacisk na elektryfikację w skali globalnej. Auta na prąd zaczynają podbijać zwłaszcza rynki w Europie Zachodniej. Jednak w BMW twierdzi się, że to nie koniec silników Diesla i benzynowych. Ich najnowszy pomysł pozwoli jeździć nawet 6- lub 8-cylindrowym jednostkom, mimo zaostrzenie norm emisji spalin w Unii Europejskiej.

Frank Weber: BMW nie wskaże daty zakazu Diesla
fot. BMW

Dyrektor rozwojowy BMW, Frank Weber, potwierdził to w wywiadzie dla Auto Motor und Sport. Według niego bawarska marka „pracuje nad nową generacją silników spalinowych: benzynowy, Diesla, 6-cylindrowy i 8-cylindrowy”. Temu mają służyć nowopowstające fabryki, które mają być również technologicznie przygotowane do przyszłych standardów emisyjnych (np. Euro 7).

„Dzięki samemu 6-cylindrowemu silnikowi zmniejszamy emisje CO2 bardziej niż kiedykolwiek w przypadku zmiany generacji [modelu] – ocenił Frank Weber. Weber stwierdził, że w nowych silnikach „nic nie jest takie, jak było wcześniej”. W głowicy cylindrów pojawi się coś zupełnie nowego w imię wydajności. Uważa, że ​​ogólna redukcja emisji CO2 jest „kluczowa w walce ze zmianami klimatu”, niezależnie od tego, czy jest to silnik elektryczny czy spalinowy.

BMW XM concept
fot. BMW

W poszukiwaniu alternatyw bez baterii

Coraz częściej widać, że branża motoryzacyjna nie jest jednogłośnie za przyszłością wyłącznie elektryczną. Coraz częściej pojawiają się przełomowe pomysły jak ten, który zakłada konwersję silnika Diesla z zasilania olejem napędowym na wodór. BMW idzie jednak o krok dalej, utrzymując dotychczasowe paliwo w nowych konstrukcjach. Opracowaniu skutecznej technologii pomaga również ujednolicenie przepisów dotyczących emisji na całym świecie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News