PILNE: Powstanie nowy maleńki SUV Skody! Będzie kosztował śmieszne pieniądze i zaparkuje wszędzie

PILNE: Powstanie nowy maleńki SUV Skody! Będzie kosztował śmieszne pieniądze i zaparkuje wszędzie

Skoda Kushaq

Podaj dalej

SUV-y stanowią niemal połowę samochodów wybieranych w salonach, ale prawdziwym hitem ostatnio staję się te kompaktowe. Co ciekawe, zainteresowanie nie skupia się już nie tylko na segmencie B-SUV, ale nawet mniejszym. Teraz ujawniono, że ten trend chce wykorzystać Skoda, która zaoferuje maleńkiego SUV-a za śmieszne pieniądze. Jest szansa na to, aby trafił do Polski!

Na barkach Skody

Skoda niedawno przejęła nadzór nad rozwojem platformy MQB A0 dla całego koncernu Volkswagena. Na jego bazie rynek w Indiach zaraz będą podbijać sedan Slavia i Kushaq (B-SUV). Dzięki skoncentrowaniu produkcji i technologii na miejscu, udało się wypracować bardzo niską cenę na poziomie europejskiej Dacii Sandero. To właśnie ten czynnik jest coraz częściej decydujący zwłaszcza w najmniejszych SUV-ach.

Skoda Kushaq szkic

„Segment [SUV-ów] poniżej 4 metrów [długości] to trudny segment. Musi mieć dobrą marżę i dobrze wyglądać” – powiedział prezes zarządu Skody, Thomas Schäfer z rozmowie z Autocar India. Sternik czeskiej marki wyjawił, że platforma MQB A0 stanowi aż 70 proc. wartości pojazdu, zaznaczając jednocześnie, że Skoda ma jeszcze kilka pomysłów na jej ulepszenie. Co ważne, nowy mały i tani SUV Skody ma nie być kolejnym produktem budżetowym tylko dla Indii.

W oczekiwaniu na zielone światło

Schäfer uważa, że w przypadku takiego auta trzeba dążyć do globalnego eksportu. Jeśli projekt dostanie zielone światło, najtańsze wersje będą oparte na benzynowych silnikach grupy VW 1.0 MPI oraz turbodoładowanym 1.0 TSI. Szef prac rozwojowych nad platformą MQB A0 w Skodzie, Jiri Dytrych zdradził w rozmowie z Automotive News, że platforma ma opcję na hybrydyzację. Czy to oznacza, że mały SUV trafi do Europy?

Skoda 1.0 TSI

Na ten moment nie da się tego potwierdzić, ponieważ wiele zależy od tego, jakie przepisy faktycznie będą obowiązywać w Unii Europejskiej. Platforma jest rozwijana z myślą o sukcesie na rynkach rozwijających się, gdzie cena to najistotniejszy warunek dla zakupu pojazdów. Co ciekawe, nowa wersja płyty MQB A0 nie będzie w ogóle rozwijana w Europie. Pierwsze pojazdy na niej mają zadebiutować w 2025 r.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News