Nie od dziś wiadomo, że firma FSO Syrena S.A. z Kutna walczy o przywrócenie świetności polskiej motoryzacji. Przedsiębiorstwo rozwijające własną markę Vosco Automotive zasłynęło jakiś czas temu z koncepcyjnego Poloneza w nadwoziu liftback. Teraz projektant ujawnił niepublikowany projekt „poldka” jako SUV-a.
Jak wygląda Polonez SUV?
Nie da się ukryć, że wszystkie projekty FSO Syrena tudzież Vosco Automotive wyglądają niesamowicie profesjonalnie. Ich autorem jest niezwykle utalentowany Damian Woliński. Absolwent wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w pracowni projektowania środków transportu ma dopiero niespełna 30 lat. Jednak swoje umiejętności szlifował m.in. jako uczestnik Master Course of Car Design na włoskiej uczelni SPD Milano. Szkolenie zasponsorował w 100 proc. koncern VW.

Poznanie tajników profesjonalnego i nowoczesnego projektowania widać podczas każdej publikacji producenta z Kutna. Najnowsza z nowym Polonezem usytuowanym w nadwoziu SUV coupe jest wręcz oszałamiająca. Gdyby tylko udało się urzeczywistnić ten elektryczny samochód koncepcyjny, na pewno wzbudziłby sensację nawet wśród sceptycznych elektrykom Polaków. Zwłaszcza że w odróżnieniu od utopijnej Izery spółki Electromobility Poland, Vosco Automotive masę komponentów tworzy samodzielnie lub w Polsce.

Problem jest tylko jeden
Niestety na drodze do finalizacji tego, jak i innych modeli Vosco Automotive stoją pieniądze. Bez dużego inwestora nie da się wejść na rynek z wielkoseryjną produkcją o odpowiedniej jakości. Gdyby tylko budżet spółki Electromobility Poland przekazać choćby w 1/3 dla FSO Syrena, kutnowscy innowatorzy zrobiliby z nich lepszy pożytek niż wspierana przez państwo spółka. Patrząc na koncept SUV-a, jak i wcześniejszego Poloneza liftback, zapewne wielu Polakom marzyłoby się, aby w końcu ten fundusze trafiły właśnie do Kutna.
