PILNE: Ogromne kontrowersje Rajdu Barbórka w Warszawie! Rywalizacja Kajetanowicza z Marczykiem zagotowała kibiców [WYNIKI]

PILNE: Ogromne kontrowersje Rajdu Barbórka w Warszawie! Rywalizacja Kajetanowicza z Marczykiem zagotowała kibiców [WYNIKI]

Marczyk vs Kajetanowicz

Podaj dalej

Rajd Barbórka to symboliczny finał rajdowego sezonu w Polsce. Tegoroczna edycja zelektryzowała fanów tego sportu za sprawą wyczekiwanego pojedynku naszych eksportowych kierowców – Kajetana Kajetanowicza (2. miejsce w WRC 3) oraz Mikołaja Marczyka (3. miejsce w mistrzostwach Europy). Rywalizacja duetów Lotos Rally Team oraz ORLEN Team w pewnym momencie zeszła na dalszy plan za sprawą skandalów na dojazdówkach.

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali 59. Rajd Barbórka. Kierowca z Ustronia zapisał na swoje konto ósmy triumf z rzędu w tej imprezie
  • Załoga zmodyfikowanej Skody Fabia Rally2 evo odniosła także triumf w kultowym Kryterium Asów. Odcinek prowadzący po ulicy Karowej w Warszawie to gratka dla kibiców m.in. z racji beczki, którą załogi pokonują efektownymi poślizgami.
  • Cieniem na całej imprezie położyło się postępowanie policji, która zatrzymywała do kontroli samochody rajdowe biorące udział w imprezie. Mimo wszelkich badań technicznych oraz konstrukcji zgodnych z wymogami bezpieczeństwa FIA, niektórym kierowcom wlepiono mandaty i zabrano dowody rejestracyjne.

Teatr jednego aktora

Rajd Barbórka rozpoczął się już w piątek w Pruszkowie, który po raz pierwszy w historii gościł stawkę prestiżowej imprezy. Zmagania na 3,6-kilometrowej ulicznej próbie zdecydowanie wygrali Kajetanowicz ze Szczepaniakiem. Uzyskanie przewagi 8,4 sekundy na tak krótkiej próbie rozpętało nawet wojnę wśród kibiców obu załóg.

Kajetan Kajetanowicz - Rajd Barbórka 2021
fot. kajto.pl

W sieci szybko zaczęły się dyskusje, kto, co ma naprawdę pod maską. Rajd Barbórka znany jest z tego, że maszyny nie muszą trzymać się restrykcyjnych limitów FIA, dlatego można pozwolić sobie na bardzo fantazyjny tuning. Nikt raczej nie ujawnia, jakich zmian dokonał na tę imprezę. Większość kibiców jest jednak przekonana, że Kajto i Miko nie rywalizowali autami o tych samych osiągach.

Sobota była głównym dniem zmagań, a załogi dwukrotnie pokonywały próby wytyczone na Torze Słomczyn oraz Torze Służewiec. Z kolei ostatnim odcinkiem tego mikro rajdu był Autodrom Bemowo. Niezależnie od lokalizacji, komplet oesowych zwycięstw zapisała na swoje konto ekipa Lotos Rally Team.

Miko Marczyk - Rajd Barbórka 2021
fot. Miko Marczyk Motorsport

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk najbliżej oesowego triumfu byli na ostatnim Bemowie, ale do symbolicznego sukcesu zabrakło 0,78 sekundy. Załoga ORLEN Team popisała się jednak imponującą jazdą, którą oklaskiwały tłumy kibiców. Niespodziankę trzecim miejscem w Rajdzie Barbórka sprawił wicemistrz Polski w wyścigach górskich, Michał Ratajczyk, pilotowany przez Jędrzeja Szcześniaka w kolejnej Fabii.

Rajd Barbórka 2021 (czołówka)

1.
Kajetanowicz/Szczepaniak
Skoda Fabia Rally2 Evo
18:35.42
2.
Marczyk/Gospodarczyk
Škoda Fabia Rally2 Evo
+00:21.09
+00:21.09
3.
Ratajczyk/Szcześniak
Skoda Fabia Rally2 Evo
+00:39.76
+00:18.67
4.
Chuchała/Rozwadowski
Škoda Fabia Rally2 Evo
+00:41.37
+00:01.61
5.
Szeja/Szeja
Hyundai i20 R5
+00:42.1
+00:00.73

Kto wygrał Karową?

Po zmroku rozegrano tradycyjne Kryterium Asów na ulicy Karowej, które nie zalicza się do klasyfikacji Rajdu Barbórka. Wymagająca próba po śliskiej kostce oraz z efektownymi beczkami, wokół których wykonuje się poślizgi od lat elektryzuje kibiców w Polsce. Na kultowym oesie najlepsi okazali się Kajetanowicz ze Szczepaniakiem.

Kajetanowicz wygrywa Rajd Barbórka 2021
fot. kajto.pl

Marczyk i Gospodarczyk jako liderzy oczekiwali na przejazd ostatniej załogi. Ostatecznie duet ORLEN Team oddał zwycięstwo o zaledwie 1,45 sekundy. W czołowej trójce znów pojawili się Ratajczyk i Szcześniak.

Kryterium Asów 2021 – OS Karowa (czołówka)

1.
Kajetanowicz/Szczepaniak
Skoda Fabia Rally2 Evo
01:54.14
2.
Marczyk/Gospodarczyk
Škoda Fabia Rally2 Evo
+00:01.45
+00:01.45
3.
Ratajczyk/Szcześniak
Skoda Fabia Rally2 Evo
+00:02.63
+00:01.18
4.
Szeja/Szeja
Hyundai i20 R5
+00:04.09
+00:01.46
5.
Kabaciński/Kuśnierz
Škoda Fabia Rally2 Evo
+00:05.57
+00:01.48

Skandal z policją

Niestety w trakcie Rajdu Barbórka doszło do niezwykle kontrowersyjnej sytuacji. Na ulicach Warszawy drogówka zatrzymywała rajdówki uczestniczące w imprezie. Załogi nie mogły liczyć na przychylność mundurowych. Wręcz przeciwnie, celowo doczepiano się do klatek bezpieczeństwa i głośnych wydechów. Nie pomogło to, że auta miały aktualny przegląd techniczny i były zbudowane zgodnie z wymogami bezpieczeństwa FIA.

Policja zatrzymywała rajdówki w Warszawie
fot. Sylwia Zaborowska

Pierwszymi znanymi pechowcami byli Michał Łusiak i Sylwia Zaborowska, których Ford Sierra nie zdołał dojechać nawet na pierwszą z sobotnich prób. Jak informuje rallypl.com, kierowca historycznego Audi Sport Quattro, Grzegorz Olchawski stracił dowód rejestracyjny i dostał maksymalny mandat 500 złotych. Załoga ukończyła jednak wcześniej wszystkie oesy i mogła przetransportować auto na Kryterium Asów przy ul. Karowej. Afera być może przyczyni się do tego, aby w końcu uregulować w polskim prawie legalność modyfikacji aut do profesjonalnego motorsportu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News