PILNE: Od 2023 r. w Polsce duże zmiany w tankowaniu diesla, benzyny i LPG! To będzie zupełna nowość dla kierowców

PILNE: Od 2023 r. w Polsce duże zmiany w tankowaniu diesla, benzyny i LPG! To będzie zupełna nowość dla kierowców

Od 2023 r. duże zmiany w tankowaniu diesla, benzyny, LPG

Podaj dalej

Już w przyszłym roku Polacy muszą przygotować się na duże zmiany w kupowaniu diesla, benzyny i LPG. Kierowcy muszą przygotować się na szybszą niż oczekiwano przemianę na wielu stacjach paliw w naszym kraju. Co ciekawe, za tą rewolucją stoi europejski potentat w sprzedaży… kawy i hot-dogów.

Nowy gracz na rynku

Wydawało się, że nie nastąpi to tak szybko, ale teraz wyszło na jaw, że już w 2023 r. kierowców czekają duże zmiany w tankowaniu diesla, benzyny i LPG. Polacy nie będą robić tego wyłącznie na stacjach paliw dobrze znanych im sieci, ale także na zupełnie nowej. W Polsce pojawią się bowiem pierwsze stacje węgierskiego koncernu MOL pod jego marką.

Dla branży to dość zaskakująca wiadomość. W ramach finalizowanej fuzji Orlenu z Lotosem, MOL przejmie 417 stacji Grupy Lotos w Polsce. Oczekiwano jednak, że rebranding rozwlecze się w czasie. Tymczasem dyrektor operacyjny MOL-a, Péter Ratatics zapowiedział w rozmowie z ISBnews, że odbędzie się to wcześniej niż wynikałoby z umowy.

Stacja MOL
fot. mol.hu

Portal e-petrol.pl przypomina, że Węgrzy będą mogli przez 5 lat używać marki Lotos, ale możliwe, że pierwszej stacje MOL w Polsce pojawią się w ciągu roku od finalizacji. Wiele wskazuje na to, że będzie to już w przyszłym roku. „W tej chwili jednak wciąż jeszcze pracujemy nad szczegółami planu rebrandingu” – powiedział Péter Ratatics dla ISBnews.

Kontrowersyjny potentat od kawy i hot-dogów

Pojawienie się MOL-a w Polsce będzie dużą zmianą, ponieważ dla wielu kierowców zakup tam diesla, benzyny i LPG będzie dosyć kontrowersyjny. W przestrzeni publicznej wiele mówi się o tym jak Węgrzy hamują unijne sankcje. Trzymają się bowiem ropy i gazu z Rosji, które zresztą sami także wydobywają w tym kraju. Jednak MOL w Polsce będzie oferować paliwo z polskich rafinerii. Mają to być także paliwa klasy premium, ale z autorskimi dodatkami uszlachetniającymi.

Istotnym akcentem ma być też wdrożenie do naszego kraju spożywczego konceptu Fresh Corner. Ratatics zaznaczył w rozmowie z ISBnews, że Grupa MOL to jeden z największych sprzedawców detalicznych na rynku kawy w Europie. Obecnie działające 1 050 obiektów sprzedaje rocznie 50 mln kubków kawy. Dużą popularnością cieszą się także hot-dogi (17 mln rocznie).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News