PILNE: Od 2023 r. te pojazdy z silnikami Diesla nie wjadą do stolicy! Polacy będą zadowoleni z takiego porozumienia

PILNE: Od 2023 r. te pojazdy z silnikami Diesla nie wjadą do stolicy! Polacy będą zadowoleni z takiego porozumienia

Od 24 grudnia zakaz Diesla w Polsce będzie legalny

Podaj dalej

Coraz większa świadomość dotycząca konsekwencji zmian klimatu, napędza do redukcji emisji dwutlenku węgla. W motoryzacji oznacza to w pierwszej kolejności cios w silniki Diesla, które oprócz CO2 emitują wiele innych szkodliwych związków. Teraz okazuje się, że do uwielbianej przez Polaków stolicy od 2023 r. nie wjadą już niektóre pojazdy spalające olej napędowy.

Koniec silników Diesla to dobre wieści dla Polaków

Niektórzy Polacy będą szczególnie zadowoleni z takiego obrotu sprawy, bowiem oznacza to dla nich bezpieczną przyszłość. Mowa o pracownikach fabryki autobusów Solaris w Bolechowie, którzy nie będą narzekać na brak pracy ze względu na nowe, duże zamówienie. Polska marka należąca do hiszpańskiej grupy CAF obsłuży lukratywny kontrakt o wartości 30 mln euro (ok. 140 mld zł) na dostarczenie 60 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric.

Na taką inwestycję zdecydował się Madryt, który od 2023 r. zakończy kursy autobusów z silnikami Diesla. Stolica Hiszpanii sukcesywnie zmienia flotę w publicznej komunikacji miejskiej, czyli w spółce EMT Madrid. W zeszłym roku Solaris dostał zamówienie na 250 niskoemisyjnych autobusów na CNG. Natomiast w ciągu 2,5 roku jedna czwarta floty ma być jednak całkowicie zeroemisyjna. W osiągnięciu tego celu pomogą elektryczne autobusy z Bolechowa.

Solaris Urbino 12 electric
fot. Solaris

Polskie autobusy podbijają Europę

Solaris Urbino 12 electric to najpopularniejszy model autobusu elektrycznego z gamy Solaris. Wiele egzemplarzy już od dawna jeździ po ulicach polskich miast. „To wielka radość, że o jego zaletach będą mogli się przekonać mieszkańcy stolicy Hiszpanii” – powiedział Javier Calleja, prezes Solarisa. Szef firmy przypomina, że ta bezemisyjna konstrukcja ma już status sprawdzonej i niezawodnej.

Choć spółka CAF kupiła Solarisa niemal 4 lata temu, to polskie autobusy w Hiszpanii jeżdżą już od 10 lat. W tym czasie dostarczono tam już 450 pojazdów do zbiorowego transportu autobusowego. Co ważne, aż 75 proc. zamówień dotyczyło nisko lub zeroemisyjnych Solarisów. Teraz po podpisaniu porozumienia z Madrytem, ten ekologiczny udział zwiększy się jeszcze bardziej. Kontrakt umacnia też europejską pozycję Solarisa, który jest największym producentem autobusów elektrycznych i wodorowych na Starym Kontynencie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News