PILNE: Od 2022 r. nagły zwrot ws. silników Diesla i benzynowych! Ta decyzja wymusza ich jeszcze szybszy koniec

PILNE: Od 2022 r. nagły zwrot ws. silników Diesla i benzynowych! Ta decyzja wymusza ich jeszcze szybszy koniec

Hyundai Tucson silnik

Podaj dalej

Z racji tego, że samochody z silnikami spalinowymi wciąż stanowią przytłaczającą większość przychodów producentów, ich kres wydaje się bardzo odległy. Jednak od 2022 r. zanosi się na radykalne przyspieszenie wygaszania silników Diesla i benzynowych. To wszystko za sprawą wciąż tajnej decyzji giganta motoryzacyjnego.

Dlaczego silniki Diesla i benzynowe skończą się szybciej

Choć technologie oraz infrastruktura dla aut na prąd wciąż nie są wystarczająco dobrze rozwinięte, to większość producentów nabiera tempa z elektryfikacją. Niektórzy wręcz skaczą na główkę do głębokiej wody, deklarując swoją przyszłość jako wyłącznie elektryczną. Wykluczenie innych technologii, którymi można uzyskać zeroemisyjność wciąż jest dość kontrowersyjne, ale kolejny gigant widzi przyszłość jedynie w prądzie.

Namyang R&D Center

Według ustaleń dziennikarzy The Korea Economic Daily, Hyundai Motor Group, do którego należy m.in. Kia, podjął radykalną decyzję. Źródła w koncernie donoszą, że 23 grudnia zamknięto dział rozwojowy silników spalinowych w słynnym Namyang R&D Center. To wciąż nieofjcalna decyzja, która prawdopodobnie zostanie ogłoszona na początku 2022 r. Na razie mieli o niej zostać poinformowani jedynie zaufani pracownicy. Koniec prac rozwojowych jednostek spalinowych może oznaczać ich szybsze wycofanie, niż dotychczas zakładano.

40 lat minęło

Dział rozwoju silników spalinowych Hyundaia powstał w 1983 r., ale pierwszą autorską jednostkę napędową zbudowano w 1991 r. 1,5-litrowy silnik SOHC o oznaczeniu Alpha zadebiutował w Hyundaiu Scoupe, a jego 1,3-litrowa wersja zasiliła pierwsze egzemplarze modelu Accent. Przez lata południowokoreańskie silniki Diesla i benzynowe stawał się coraz lepsze, zyskując duże zaufanie klientów m.in. w Polsce. Dziś spalinowe Hyundai i Kia to jedne z najpopularniejszych (nowych) samochodów w naszym kraju.

hyundai-kona-ev-ladowarka-diesel

Po blisko 40 latach inżynierowie w Namyang mają w pełni skoncentrować się na rozwoju technologii dla aut elektrycznych. „Nasz własny rozwój silników to wielkie osiągnięcie, ale musimy zmienić system, aby stworzyć przyszłe innowacje w oparciu o wielki atut z przeszłości” – miał napisać Chung-Kook Park, szef działu badawczo-rozwojowego Hyundaia. W ośrodku pod Seulem podobno powstał już specjalny zespół ds. rozwoju elektryfikacji oraz grupa ds. rozwoju baterii.

Ta wciąż nieoficjalna informacja zbiega się ze znacznymi przetasowaniami w kierownictwie wyższego szczebla w Hyundaiu. Albert Biermann niedawno ogłosił odejście na emeryturę zwalniając stanowisko szefa działu badawczo-rozwojowego. Z kolei nadzorujący dział designu, Peter Schreyer podobnie jak Biermann pozostanie z marką w roli doradcy. Hyundai ogłosił generalnie ponad 200 różnych awansów na stanowiska kierownicze, z czego ponad jedna trzecia ma miejsce w dziale badawczo-rozwojowym.

Hyundai odejdzie z WRC?

Obranie ostrzejszego kursu na elektryfikację generuje pytania o spalinowe aktywności Hyundaia w motorsporcie. Koreańska marka zobowiązała się do udziału w co najmniej 3 sezonach Rajdowych Mistrzostwach Świata. Od 2022 r. zadebiutuje tam hybrydowa konstrukcja Hyundai i20 N Rally1 o mocy 500 KM. Jednak powolny proces elektryfikacji WRC może grozić weryfikacją planów marki wobec tych mistrzostw. Nowa strategia centrali w Seulu może oznaczać także kres sportowych Hyundaiów N z silnikami spalinowymi. Hyundai Motor Group na razie nie udzielił komentarza do ujawnionych plotek.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News