PILNE: Od 1 października Peugeot, Citroen i Opel zmieniły nazwę! Polacy muszą nazywać te firmy zupełnie inaczej

PILNE: Od 1 października Peugeot, Citroen i Opel zmieniły nazwę! Polacy muszą nazywać te firmy zupełnie inaczej

Peugeot, Citroen, Opel zmieniają nazwę w Polsce

Podaj dalej

Z początkiem października w Polsce dokonano oficjalnej zmiany nazw popularnych firm producentów samochodowych. Koncern Stellantis podjął decyzję o modyfikacji nazewnictwa dla takich kluczowych brandów jak Peugeot, Citroen czy Opel. Wszystkie trzeba teraz nazywać zupełnie inaczej.

Nowa nazwa Peugeota, Citroena i Opla

Zmiana nazwy to efekt restrukturyzacji Grupy Stellantis w Polsce. Władze koncernu zdecydowały o pozbyciu się dotychczasowych nazw Peugeot Polska, Citroen Polska oraz Opel Poland. Uznano, że spółki w wyniku połączenia znajdą się w ramach jednej firmy, która od 1 października nazywa się Stellantis Polska. W praktyce zabieg jest czysto formalny, bowiem nic nie zmienia to w dotychczasowym systemie pracy wspomnianych firm.

Stellantis

Rzecznik polskiego przedstawicielstwa koncernu zapewnił, że nie wpłynie to na zmniejszenie zatrudnienia w Polsce. Choć w ramach Grupy Stellantis znajduje się aż 14 marek samochodowych, to w naszym kraju pod skrzydła nowej spółki trafiły tylko 3 brandy byłej grupy PSA. Zmiana nazwy nie objęła jedynie polskich przedstawicielstw Peugeota, Citroena i Opla.

Zmodyfikowano też nazwę i strukturę firm odpowiedzialnych za produkcję. W efekcie Opel Manufacturing Poland połączyło się z PSA Manufacturing Poland tworząc Stellantis Gliwice. Spółka oprócz gliwickiej fabryki samochodów dostawczych, będzie kontrolować fabrykę silników w Tychach. W strukturach znalazło się też administracyjne Centrum Usług Wspólnych, które pierwotnie w 2015 r. stworzył koncern General Motors, gdy ten był właścicielem Opla.

fiat-tychy-stellantis

Niezależny Fiat

Co ciekawe, na razie niezależną spółką pozostaje FCA Poland, czyli polski oddział Fiat Chrysler Automobiles (sygnatariusza fuzji z PSA, z czego stworzono Stellantis). Firma nadal zarządza fabryką w Tychach, gdzie składane są nowe Fiaty 500 oraz Lancie Ypsilon. Także zakład produkujący silniki w Bielsku-Białej nadal jest oficjalnie w rękach FCA Powertrain Poland.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News