PILNE: Od 1 lutego Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May kończą działalność! Utopili grube miliony

PILNE: Od 1 lutego Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May kończą działalność! Utopili grube miliony

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May

Podaj dalej

Byli prezenterzy Top Gear – Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James – zakomunikowali, że do końca miesiąca zakończą wspólną działalność. Okazuje się, że ich motoryzacyjny projekt pochłonął grube miliony, a winą za tę sytuację obarczają m.in. pandemię. Są jednak też dobre wieści.

Wydawało się, że to będzie hit na lata

Po blisko 6 latach słynna „święta trójca” uznała, że nie da rady ciągnąć dłużej swojego wspólnego przedsięwzięcia. Jego historia sięga 2016 r., gdy właśnie Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May oraz Andy Wilman (były producent Top Gear) założyli portal Drivetribe. Niestety platforma nie przetrwa próby czasu i do końca stycznia będzie zamknięta.

James May, Jeremy Clarkson, Richard Hammond

Początkowo wydawało się, że strona musi odnieść sukces i to w długiej perspektywie. Portal Drivetribe był nastawiony na szerokie możliwości interakcji swojej społeczności. W witrynę zainwestowali tacy giganci jak 21st Century Fox (4,8 mln funtów) oraz Breyer Capital (4 mln funtów). Jednak mimo takich gwiazd jak Clarkson, Hammond i May, w ciągu pierwszych dwóch lat Drivetribe przyniosło 12,5 mln funtów starty.

Potencjał do uratowania

Niestety kosztów produkcji treści nie udało się pokryć z wpływów reklamowych. Zwłaszcza że od czasu pandemii oraz niedoboru chipów, branża motoryzacyjna ograniczyła wydatki na marketing. W takich okolicznościach nie było możliwe spięcie budżetu na efektowne produkcje. Od 2016 r. Drivetribe zebrał 4,1 mln polubień profilu na Facebooku oraz 2 mln subskrypcji na YouTube. W tym czasie stworzono wiele ciekawych materiałów, z których najpopularniejszy miał 19 mln wyświetleń.

„Wszyscy jesteśmy naprawdę rozczarowani, że wyzwania w branży – w niemałym stopniu wsparte trwającą pandemią – po prostu uniemożliwiły kontynuowanie działalności w jej obecnej formie” – wyjaśnił Jeremy Clarkson. „To wielka szkoda, że musimy to odpuścić” – przyznał James May. „Ale ostatecznie jest to biznes, a biznesy są kopane w jajca przez wszystko, co dzieje się na świecie” – skwitował.

Żeby jednak nie zmarnować całkowicie potencjału zebranej publiki w mediach społecznościowych, Richard Hammond zobowiązał się do dalszego ich prowadzenia. Od czasu do czasu Jeremy Clarkson i James May także mają pojawić się w treściach szykowanych przez najmłodszego (52 l.) z trójki dziennikarzy motoryzacyjnych. Choć social media przeżyją, do końca stycznia z sieci zniknie witryna Drivetribe.com i aplikacja na Androida oraz iOS.

Co dalej z The Grand Tour?

Koniec działalności Drivetribe na szczęście nie będzie miał żadnego wpływu na realizację programu The Grand Tour. Jeremy Clakrson, Richard Hammond i James May tworzą go na zlecenie Amazona od czasu rozstania znanej trójki prezenterów z BBC. Od 2019 r. trwa czwarty sezon programu, w którym postawiono na realizację odcinków specjalnych. Dalekie wyprawy, niebanalne wyzwania wymagają sporo czasu, dlatego epizody pojawiają się rzadko. Aż 3 z 4 odcinków pojawiły się w grudniu w latach 2019-2021, a tylko 1 dodatkowo w lipcu ubiegłego roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News