PILNE: Nowe zasady zmiany opon z letnich na zimowe w Polsce. Kierowcy robią to już zupełnie inaczej

PILNE: Nowe zasady zmiany opon z letnich na zimowe w Polsce. Kierowcy robią to już zupełnie inaczej

Nowe zasady zmiany opon z letnich na zimowe

Podaj dalej

Kierowcy zbliżają się do sezonu zmiany opon z letnich na zimowe. Jednak w tym roku, wśród Polaków będą panować zupełnie nowe zasady oponiarskie. Tradycyjna przekładka będzie wyglądać zupełnie inaczej za sprawą wynalazku, który odkryto TUTAJ.

Nadchodzą duże zmiany

W ostatnich latach zimowe warunki w przeważającej części kraju były prawdziwą rzadkością. To sprawiło, że coraz większa liczba kierowców zwątpiła w konieczność zmiany opon z letnich na zimowe. Choć te powinno się montować, gdy tylko temperatura regularnie spada poniżej 7 stopni Celsjusza, to realną motywacją dla nich jest dopiero biały puch na drogach. Wraz z cieplejszymi zimami na rynku zaczęły pojawiać się opony całoroczne nowej generacji.

Opony zimowe całoroczne Michelin Crossclimate 2

Jeszcze w 2019 r. opony wielosezonowe stanowiły 8-procentowy margines rynku oponiarskiego. Jednak już w ubiegłym roku liczba ich zakupów wzrosła prawie o połowę (48,4 proc.), zwiększając udział do 16 proc. Jednocześnie zaobserwowano aż 25,4-procentowy zjazd w zakupie opon zimowych. Ten trend tylko się nasila, co widać już po cząstkowych wynikach za 2021 r. Opony wielosezonowe kupowane są na potęgę.

Opony zimowe to już nie priorytet

Tym samym kierowcy w Polsce mają nowe zasady prze wyborze ogumienia na zimę. Wolą poszukać czegoś dobrego spośród całorocznych. W tej kwestii bezkonkurencyjna jest opona Michelin Crossclimate 2, która właśnie doczekała się nowej odsłony. Produkt francuskiego potentata w testach wykazał najkrótszą drogę hamowania na śniegu, jak i suchej nawierzchni.

opony-zimowe-caloroczne-michelin-crossclimate

Dodatkowo na uwagę zasługuje niezwykła trwałość, ponieważ opony Michelin Crossclimate 2 działają bezpiecznie nawet przy niskim poziomie bieżnika. Nie sposób przejść obojętnie też, jeśli mamy tam zoptymalizowany opór toczenia, który realnie obniża spalanie paliwa. Kierowcy doceniają to zwłaszcza przy obecnych cenach na stacjach.

Zimówka to jednak zimówka

Trzeba mieć jednak świadomość, że zimą zawsze najskuteczniejsza będzie opona zimowa. Chcąc wybrać coś innowacyjnego warto zobaczyć model Michelin Alpin 6. Co ważne, taką oponę kupuje się raz na długi czas, dzięki technologii EverWintergrip. Polega ona na tym, że wraz ze ścieraniem bieżnika z kolejnych warstw pojawią się nowe nacięcia lun lamele.

Opona zimowa Michelin Pilot Alpin 5

Alternatywą dla klientów ze sportowymi aspiracjami przygotowano za to Michelin Pilot Alpin 5. Ten model jest zakładany na pierwszy montaż u wielu renomowanych producentów jak BMW czy Audi. Mimo bardzo dużej precyzji prowadzenia, tutaj także udało się zastosować zoptymalizowany opór toczenia.

Tankuj za darmo

Na zakup opon całorocznych lub zimowych warto zdecydować się już teraz TUTAJ. Każdy kto kupi ogumienie w rozmiarze 16-17 cali otrzyma kartę przedpłaconą na paliwo za 60 zł. Tę kwotę można spożytkować na dowolnej stacji paliw. Z kolei dla tych, którzy zakupią 18-tki lub większe, pieniądze na karcie podwajają się do 120 zł. Wszelkie szczegóły akcji opisano TUTAJ.

Michelin Oponeo - akcja specjalna

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News