PILNE: Nie będzie już nowych samochodów na diesel i benzynę! Producenci nie zamierzają czekać na żaden zakaz silników spalinowych

PILNE: Nie będzie już nowych samochodów na diesel i benzynę! Producenci nie zamierzają czekać na żaden zakaz silników spalinowych

To koniec Diesla i benzyny

Podaj dalej

Na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos padła sensacyjna wiadomość o przyszłości motoryzacji. Producenci nie będą już projektować nowych samochodów na diesel i benzynę. Motoryzacyjny gigant ujawnił, że już w ciągu kilku lat nie będzie to miało żadnego sensu.

Za 7 lat nikt nie będzie przedstawiał aut na diesel lub benzynę

Te odważne szacunki przedstawił CATL, jeden z kluczowych dostawców baterii dla samochodów elektrycznych Tesli. Dyrektor ds. produkcji w CATL, Ni Jun uważa, że do 2030 r. na rynku przestaną pojawiać się nowe samochody spalinowe. Chiński ekspert zaznaczył, że może się to stać najpóźniej do 2035 r.

„Ten trend już widać” – powiedział Ni Jun. To zapewne odniesienie do planów takich marek jak Fiat, Ford, Lancia, Opel, Renault czy Volvo, które w latach 2028-2030 będą oferować już tylko elektryki. Należy pamiętać, że cykl życia modelu samochodowego to ok. 7-8 lat wliczając facelifting. Obecne premiery mogą być ostatnimi, które są oferowane z silnikami na diesel lub benzynę.

Ni Jun, CATL - Davos 2022
fot. materiały prasowe

Zakaz nie ma nic do rzeczy

Pod koniec dekady regulacje prawne sprawią, że prawdopodobnie produkcja takich pojazdów nie będzie mieć ekonomicznego sensu. Nie chodzi nawet o zakaz silników spalinowych w nowych samochodach. Ten w Unii Europejskiej może pojawić się dopiero w 2035 r., a wielu producentów nie zamierza tak długo czekać. Do zaniechania projektowania i produkcji przyczynią się prędzej wyższe kary za emisje spalin.

Jeśli ktoś myśli, że przedstawiciel CATL nie ma pojęcia o czym mówi, to raczej jest w błędzie. Dzięki kontraktowi z Teslą, to właśnie ta firma ma dobry wgląd w to, jakie innowacje czeka świat elektromobilności. Dodatkowym atutem jest też fakt, że największy rynek motoryzacyjny świata (Chiny) chłonie auta z baterią w niezwykle szybkim tempie. Skoncentrowana w tamtym rejonie produkcja pozwala już zresztą oferować elektryki taniej niż auta spalinowe.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News