PILNE: Ludzie oszaleli na punkcie samochodu, którego mało kto miał kupować! Sprzedaje się lepiej niż nietykalna legenda

PILNE: Ludzie oszaleli na punkcie samochodu, którego mało kto miał kupować! Sprzedaje się lepiej niż nietykalna legenda

Porsche Taycan

Podaj dalej

Gdy na początku XXI wieku Porsche zaprezentowało swojego pierwszego SUV-a, wielu „znawców” kpiło z pomysłu marki kojarzonej ze sportowymi coupe. Dziś Cayenne i Macan to modele, które dają niemieckiemu producentowi największe dochody. W czołowej trójce nigdy nie brakowało kultowej 911-tki, aż do teraz, gdy pojawił się niespodziewany pogromca.

Nie ucz ojca dzieci robić

Wysyp „znawców” z dobrymi radami dla Porsche mieliśmy też całkiem niedawno. Tzw. petrolheadzi podśmiewali się, gdy renomowana marka zdecydowała się produkować samochód elektryczny. „Kto to będzie kupował?”, „Nie ma infrastruktury, aby elektryki się teraz przyjęły” – grzmieli sceptycy. Jak zwykle w Stuttgarcie wiedzieli, co robią. Jednak chyba mało kto, spodziewał się, że przekonamy się o tym tak szybko.

Porsche Taycan Turbo S

Okazuje się, że 2 lata po tym jak Porsche Taycan został pokazany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, elektryk stał się trzecim najlepiej sprzedającym się autem marki. W okresie od stycznia do września 2021 r. klienci Porsche najczęściej wybierali SUV-y, czyli Cayenne (62 451 szt.) i Macan (61 944). Jednak elektryczny Taycan sprzedał się w większej liczbie egzemplarzy (28 640) niż legendarne 911 (27 972). Najbardziej dochodowym rynkiem Porsche okazały się Chiny (11 proc.)

Elektryki już podbijają serca

Co ciekawe, porównując Taycana ze spalinowym odpowiednikiem, czyli Panamerą, klienci częściej sięgali po klasę wyższą „w prądzie”. Na Panamerę od początku roku do września znalazło się 20 275 chętnych. To o ponad 8 tys. mniej niż na Taycana. Nic jednak dziwnego, bo ci, którzy mieli okazję się nim przejechać (w tym ja!) byli totalnie zachwyceni. Oprócz imponujących osiągów i jakości wykonania, na uwagę zasługuje możliwość super szybkiego ładowania z mocą do 270 kW.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News