PILNE: Elon Musk ma poważne kłopoty w Polsce! Rozchwytywana Tesla wykluczona z programu dopłat "Mój elektryk"

PILNE: Elon Musk ma poważne kłopoty w Polsce! Rozchwytywana Tesla wykluczona z programu dopłat "Mój elektryk"

Elon Musk ma kłopoty w Polsce

Podaj dalej

Tesla Model 3 to najchętniej kupowany samochód elektryczny w Europie. Jego bogate możliwości zachęcają coraz więcej kierowców, ale Polska raczej będzie wyjątkiem. Niestety Elon Musk przekroczył niedopuszczalną granicę. W efekcie na rozchwytywaną wersję wiele osób nie będzie mogło już wziąć dopłaty z programu „Mój elektryk”.

Kierowcy w Europie bardzo chwalą sobie Teslę Model 3 m.in. za jej możliwości multimedialne oraz autonomiczne. Magnesem jest także nowoczesna technologia baterii oraz możliwość szybkiego ładowania. Z tego względu coraz częście kupowaną odmianą była wersja Long Range. Na kołach aero i z powiększoną baterią ma oficjalnie 638 km (jednostek WLTP) zasięgu. Jednak w tym tygodniu wydarzyło się coś, co może poważnie wpłynąć na sprzedaż Tesli w Polsce.

Tesla wykluczona z programu Mój elektryk

Elon Musk się ceni

Wszystko dlatego, że Tesla Model 3 Long Range została wykluczona z polskiego programu dopłat „Mój elektryk”. Elon Musk kilka dni temu podniósł ceny, przez co jego popularny samochód nie łapie się już w limitach niektórych opcji dofinansowania. Chodzi o popularny zakup na firmę z 50 proc. odliczeniem VAT-u (użytek prywatny i służbowy). Dopłata przyznawana jest dla zakupów w takiej opcji, gdy kwota netto nie przekracza 201 793 zł (248 206 zł brutto).

Tak się składa, że od niedawno cena Tesli Model 3 Long Range wzrosła o 5 tys. zł. Dokładnie z 244 990 zł brutto do 249 990 zł. Granica została przekroczona tylko (przy tych budżetach to chyba adekwatne słowo) o 1784 zł, co rujnuje plany wielu Polaków. Czy przy tak małej różnicu można starać się o rabat? Można, ale skoro nie dostała go wypożyczalnia Hertz (deklaracja zamówienia 100 tys. egzemplarzy Tesli), to można odpowiedzieć sobie samemu. Podwyżki to zapewne pokłosie rosnącej inflacji i słabnącej złotówki względem dolara.

Hertz zamówił 100 tys. Tesli Model 3

Oczywiście Tesla Model 3 Long Range nadal łapie się w limicie dla przedsiębiorców (225 000 zł netto / 276 750 zł brutto), którzy będą użytkować auto wyłącznie służbowo. Coraz bardziej szczegółowe kontrole w Polsce sprawiają, że próba naginania przepisów w tym względzie może zakończyć się dotkliwą karą. Warto pamiętać, że maksymalna dopłata 27 tys. zł możliwa jest przy deklaracji przebiegu ponad 30 tys. km w ciągu 2 lat. W przypadku przebiegu do 15 tys. km w ciągu roku dofinansowanie wynosi 18 750 zł.

Na jaką Teslę można wziąć dopłatę?

W tej sytuacji osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy zamierzający korzystać z firmowej Tesli także prywatnie mogą kupić tylko najtańszy Model 3 z napędem na tylne koła. Wersja nazywana niegdyś Standard Range + (nowy zasięg do 510 km WLTP) także podrożała i kosztuje obecnie 219 990 zł brutto. Jest to także najwolniejsza z Tesli, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Dla porównania wersja Long Range robi to w 4,4 sekundy. Z kolei Model 3 Performance taki sprint zajmie tylko 3,3 sekundy (547 km zasięgu). Z ceną 269 990 zł brutto nadal łapie się do „Mojego elektryka”, ale tylko w 100 proc. dla użytku służbowego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News