PILNE: Eksperci się pomylili! W 2022 r. diesel i benzyna znajdą się w jeszcze gorszym położeniu niż teraz

PILNE: Eksperci się pomylili! W 2022 r. diesel i benzyna znajdą się w jeszcze gorszym położeniu niż teraz

Oliver Zipse, szef BMW

Podaj dalej

Już w 2022 r. może być bardzo ciężko walczyć o uchronienie bytu samochodów napędzanych na diesel czy benzynę. Niektórzy eksperci straszyli, że odchodzenie od silników spalinowych doprowadzi do masowych zwolnień. Teraz okazuje się, że kompletnie się pomylili.

Mieli zwalniać, będą zatrudniać

Produkcja samochodów elektrycznych, zwłaszcza w kontekście silników jest dużo prostsza. Diesel lub benzyniak ma dużo więcej części, do których potrzeba większej liczby pracowników. Eksperci, którzy sceptycznie patrzą na samochody elektryczne, straszyli, że branża motoryzacyjna przeżyje załamanie z powodu konieczności zwolnień zbędnych zasobów ludzkich.

Oliver Zipse prezentuje elektryczne BMW i4
fot. BMW

Jednak życie wytrąca im argumenty z rąk, czego przykładem jest BMW. Szef marki Oliver Zipse w wywiadzie dla Muenchner Merkur przyznał, że w związku z boomem na elektryki, producent z Monachium musi zwiększyć zatrudnienie. Bawarczycy planują w 2022 r. stworzyć aż 6000 nowych miejsc pracy do zadań związanych bezpośrednio z samochodami elektrycznymi.

Jak to możliwe?

To m.in. efekt kapitalnej sprzedaży pojazdów na prąd sygnowanych marką BMW. „Nasz i4 jest wyprzedany od miesięcy, podobnie jak iX” – ujawnił Oliver Zipse. BMW i4 to elektryczny, kompaktowy samochód biznesowy, a iX to luksusowy crossover średniej wielkości, oczywiście na prąd. W przyszłym roku BMW planuje wprowadzić elektryczną wersję luksusowego sedana serii 7. „Tam nie będzie inaczej” – przewiduje szef BMW, który zapowiedział też, że do końca 2022 r. unormuje się sytuacja z półprzewodnikami.

BMW iX
fot. BMW

BMW sprzedało do tej pory ponad milion pojazdów zelektryfikowanych – w tym pojazdy wyłącznie elektryczne i hybrydowe. Marka planuje osiągnąć do 2025 r. sprzedaż dwóch milionów pojazdów wyłącznie elektrycznych. Celem na koniec dekady jest 50-procentowy udział elektryków w globalnej sprzedaży samochodów BMW. Oliver Zipse jest pewien, że byłoby to możliwe dużo szybciej, ale główną przeszkodą jest brak wystarczającej infrastruktury ładowania.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News