PILNE: Duże zmiany w McDonald's! Zamawianie z samochodu będzie wyglądać zupełnie inaczej. Dla niektórych to będzie cios

PILNE: Duże zmiany w McDonald's! Zamawianie z samochodu będzie wyglądać zupełnie inaczej. Dla niektórych to będzie cios

McDonald’s McDrive

Podaj dalej

Wielu kierowców nie wyobraża sobie dalekiej podróży bez postoju w McDonald’s. Możłiwość złożenia szybkiego zamówienia w McDrive jest bardzo wygodna, ale wkrótce będzie to wyglądać zupełnie inaczej. Wielu osobom zapewne się to nie spodoba.

Dziś w McDrive procedura wygląda następująco. Podjeżdżamy do pierwszego punktu, gdzie przez głośnik i mikrofon komunikujemy się z osobą przyjmującą zamówienie. Następnie podjeżdżamy do niej do następnego okienka w celu dokonania płatności. W końcu okienko nr 3 jest tym, skąd wydawane jest zamówione jedzenie lub picie.

McDonald's za darmo

Jakie zmiany czekają popularnego Drive’a?

Po planowanych zmianach będzie to jednak wyglądać inaczej. Z pozoru prościej, o ile dopracowane zostaną szczegóły. Wszystko przez to, że zamawiający przez McDrive’a mają być w kontakcie wyłącznie ze sztuczną inteligencją. Technologia jest już na bardzo zaawansowanym etapie prac, a jej finalną wersją ma zająć się firma IBM.

Jak donosi Restaurant Dive, McDonald’s chce sprzedać powstałe w tym celu (w 2019 r.) laboratorium McD Tech Labs właśnie IBM. Ma to usprawnić możliwość wdrożenia systemu, który amerykańska sieć chciałaby mieć jak najszybciej. Transakcja ma zostać dopięta w grudniu. Poprzez IBM Cloud & Cognitive Software usługa zautomatyzowanych zamówień głosowych mogłaby być szybko dostępna na większości rynków.

McDonald's Drive Thru

Kiedy sztuczna inteligencja Maka w Polsce?

Zdaniem dyrektora generalnego sieci, Chrisa Kempczinskiego wykorzystanie McDonald’s Automated Order Taking (AOT) na szeroką skalę może zająć rok lub dwa lata. Przed upływem tego czasu technologia raczej nie zdąży trafić do Polski, ale połowa dekady jest już bardzo realna. Firma jest jednak zdeterminowana, aby zrobić to jak najszybciej, skupując nawet mniejszej firmy wyspecjalizowane w sztucznej inteligencji. Pierwsze testy systemu miały miejsce już wiosną tego roku w 10 placówkach w amerykańskim Chicago. Wówczas w 85 proc. przypadków komputer był w stanie poradzić sobie z przyjęciem i przetworzeniem zamówienia.

Choć rozwiązanie nadal wymaga kontroli człowieka, to czynnik ludzki zaczyna odgrywać coraz mniejszą rolę w procesie funkcjonowania McDonald’s. Istnieje ryzyko, że osoby obecnie pracujące w McDrive zostaną zwolnione lub zmuszone do przejścia na inne stanowiska. Automatyzacja procesów w McDonald’s nie jest żadną nowością. Od kilku lat standardem w Polsce stały się elektroniczne butiki w budynkach „Maka”, w których na ekranie dotykowym wygodnie można złożyć zamówienie. To rozwiązanie przyjęło się bardzo dobrze, a odsetek klientów zamawiających tradycyjnie przy kasie mocno zmalał.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News