Ostatnia w historii spalinowa Honda Civic Type R na oficjalnym zwiastunie. Zobacz ją od tyłu! Kto to w ogóle wymyślił? [ZDJĘCIA]

Ostatnia w historii spalinowa Honda Civic Type R na oficjalnym zwiastunie. Zobacz ją od tyłu! Kto to w ogóle wymyślił? [ZDJĘCIA]

Honda Civic Type R 2023 kamuflaż

Podaj dalej

Honda opublikowała oficjalny zwiastun nadchodzącego Civica Type R, który zostanie wprowadzony w przyszłym roku jako sportowa odmiana kompaktowego hatchbacka. Plotka głosi, że Type R jest ostatnim modelem Hondy z wyłącznie silnikiem spalinowym w Europie, ponieważ japoński producent zobowiązał się do elektryfikacji.

Zwiastun zawiera dwa zdjęcia zakamuflowanego prototypu. Widzimy na nich przeprojektowane komponenty aerodynamiczne w porównaniu z mniejszymi wariantami Civica. Choć nie brakuje agresywnej linii, Type R wygląda nieco subtelniej w porównaniu do swojego poprzednika.

Honda Civic Type R 2023 kamuflaz - przód

Bestia z Dalekiego Wschodu

Z przodu w oczy rzuca się większe kraty wlotów powietrza. Przednie i tylne błotniki wydają się szersze niż w zwykłym hatchbacku. Na dużych obręczach można dostrzec najlepsze w wielu testach opony Michelin Pilot Sport 4S, a za nimi widać czerwone zaciski Brembo. Dostawcy z najwyższej półki. Ciekawie prezentują się też przedłużenia progów bocznych i małe otwory wentylacyjne za przednimi kołami.

Tak szybkie samochody zazwyczaj obserwuje się z tyłu i tutaj zadbano o bardzo efektowną stylizację. Na klapie bagażnika nie sposób nie zauważyć wielkiego tylnego skrzydła, choć może nie jest tak ekstremalne jak w poprzedniej generacji. To, co jednak robi ogromną furorę to potrójne rury wydechowe z tyłu, które wraz z dyfuzorem robią piorunujące wrażenie. Zachwytów nad tym „tyłkiem” zapewne będzie sporo.

Honda Civic Type R 2023 kamuflaz - tył

Jaka moc?

Honda nie ujawniła jeszcze żadnych informacji na temat specyfikacji nowego Civica Type R. Jednak według najnowszych doniesień będzie on wyposażony w ulepszoną wersję turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów. Moc powinna przekroczyć dotychczasowe 310 KM, a tym samym z poziomu 400 Nm zwiększy się też maksymalnym moment obrotowy. Dla bezpiecznego panowania nad tą mocą można liczyć na jeszcze lepsze zestrojenie zawieszenia i mocniejsze hamulce.

Producent ujawnił również, że nowy Type R pojawi się dopiero w 2022 r., ponieważ jest jeszcze trochę prac rozwojowych. Większość dostaw przewidziano bardziej na 2023 r. Pamiętając jak to było w przypadku poprzednich generacji, Honda prawdopodobnie będzie chciała pobić kilka rekordów okrążenia wśród aut przednionapędowych. Główny celem będzie zapewne najbardziej prestiżowa Pętla Północna Nürburgringu.

Przeczytaj również