Opona dla SUV-a zapewniająca komfort na trasie i wydajność na torze? Do tego już nie są potrzebne 2 komplety ogumienia

Opona dla SUV-a zapewniająca komfort na trasie i wydajność na torze? Do tego już nie są potrzebne 2 komplety ogumienia

Podaj dalej

Gwałtowna popularyzacja SUV-ów sprawiła, że branża motoryzacyjna musiała zacząć się do nich coraz bardziej dopasowywać. Zupełnie inne obciążenia doprowadziły m.in. do tworzenia opon w inny sposób, a ich technologie są coraz bardziej imponujące.

Częsta zmiana opon to nie jest rzecz, o której marzą kierowcy. Co jednak w sytuacji, gdy posiadamy SUV-a o słusznych walorach sportowych? Przydałoby się go czasem przegonić po torze. Jednak sportowa jazda na bardzo ekonomicznych oponach nie daje wielkiej przyjemności zwłaszcza w zakrętach.

Niektórzy na takie okazje mają przygotowane sportowe komplety o bardzo dużej przyczepności. Jednak zmiana całego kompletu ogumienia często wyklucza spontaniczność takich wypadów. Jednocześnie opony do kręcenia dobrych czasów na torach mają gorsze wyniki w warunkach deszczowych. Lecz nowe technologie są już w stanie połączyć komfort codziennego użytkowania, bezpieczeństwo z właściwościami do dynamicznej jazdy torowej.

Opona Michelin Pilot Sport 4 SUV na Mercedesie
Opona Michelin Pilot Sport 4 SUV

Która opona dla SUV-ów łączy komfort i sportową wydajność?

Można by pomyśleć, że to jakiś kompromis, który nie jest dobry w żadnym z wymienionych aspektów. Nic bardziej mylnego. Przykładem tego są opony Michelin Pilot Sport 4 SUV. Jak to możliwe? Sekretem są tutaj lata badań, które doprowadziły do opracowania wyjątkowych technologii przez francuski koncern. Dzięki temu trudno takiemu produktowi znaleźć adekwatnego konkurenta.

Jednym z walorów Michelin Pilot Sport 4 SUV jest asymetryczny bieżnik. Ten po zewnętrznej stronie kół odpowiada za trakcję na suchej nawierzchni. Natomiast wewnętrzna część zawiera mieszankę wzbogaconą o „funkcjonalne elastomery”, mające za zadanie zagwarantować przyczepność i panowanie nad pojazdem podczas jazdy po mokrej drodze.

Magia nie tylko na nówkach

Michelin Pilot Sport 4 SUV
Michelin Pilot Sport 4 SUV

Przy tym wszystkim to ogumienie zostało stworzone zgodnie z wyjątkową dla Michelin formułą Long Lasting Performance. Oznacza to, że opona zachowuje swoją wyjątkowe właściwości przez całe okres zużycie. Jak to osiągnięto? Inżynierowie zaprojektowali warstwy opony tak, aby po starciu nowego bieżnika, lamele i inne elementy były ułożone tak, aby zapewniały wydajność przy niższym poziomie bieżnika.

To jednak nie wszystko. Michelin zadbał tutaj też o estetykę za sprawą technologii Premium Touch Design. Dzięki temu Pilot Sport 4 SUV wygląda bardzo gustownie na drogich crossoverach, w których wygląd jest szczególnie ważny. Dodatkowo fragment opony, tam gdzie jest napis Michelin, jest wyjątkowo aksamitny nawet w dotyku, co jeszcze bardziej podkreśla klasę. Nic zatem dziwnego, że na pierwszy montaż to ogumienie wybrali m.in. w Audi (Q5, Q7), BMW (X3, X5), Mercedesie (klasa G, ML) czy Land Roverze.

Michelin Pilot Sport 4 SUV numerem 1 w testach Dekry i TUV

Weryfikacja z rajdowym mistrzem Polski

Właściwości, które odpowiadają za komfort i bezpieczeństwo łatwo może zweryfikować każdy kierowca. Jednak czy to ogumienie ma faktycznie możliwości sportowe, wymaga pewnych umiejętności. Z tego względu niedawno towarzyszyliśmy rajdowemu mistrzowi Polski, Mikołajowi Marczykowi, który na Torze Łódź sprawdzał opony dla SUV-ów. Maszyną do badań była żwawa Skoda Kodiaq RS.

Popularny Miko dobrze zna obiekt położony we wsi Kiełmina, dzięki czmeu jego przejazdy zawsze są bardzo powtarzalne. W rywalizacji różnych opon najlepszy wynik udało mu się złożyć na Michelin Pilot Sport 4 SUV. Tylko na nich przełamał barierę 66 sekund. Rezultat 1:05,9 to imponujący wynik na Torze Łódź, zwłaszcza gdy mówimy o masywnym SUV-ie! Zobaczcie zresztą film poniżej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News