Nareszcie! Subaru WRX GT w końcu pokazane. Rany boskie! Co oni tutaj najlepszego zrobili?! [ZDJĘCIA + WIDEO]

Nareszcie! Subaru WRX GT w końcu pokazane. Rany boskie! Co oni tutaj najlepszego zrobili?! [ZDJĘCIA + WIDEO]

Subaru WRX 2022

Podaj dalej

Legendarne Subaru WRX doczekało się rewolucyjnej kontyuacji. Sedan przesiąknięty rajdowym rodowodem przesiadł się na nową płytę Subaru Global Platform i po ponad 20 latach gruntownie zmieniono silnik. Głosy są podzielone i na razie można jedynie żałować, że w Polsce nie ma planów sprzedaży tego modelu.

Ile warte są te 3 KM?

Po zerwaniu z kultową jednostką napędową EJ20, sportowe Subaru otrzymało nowego boksera o pojemności 2,4 litra. Spodziewano się, że auto będzie mieć co najmniej 300, a w najlepszym przypadku 400 KM. Ostatecznie w fabrycznej specyfikacji silnik wystrojono na 271 KM, czyli zaledwie 3 KM więcej niż ostatni WRX. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie 2000-5200 obr./min.

Jak to się przekłada na sprint od 0 do 100 kmh/? Na razie nie wiadomo, ale zwiększona pojemność wraz z nową turbosprężarką mają poprawić reaktywność i przyspieszenie. Lepsze osiągi sedana z symetrycznym napędem na 4 koła zapewni m.in. aktywny torque vectoring. Tradycjonaliści zadowolą się manualną skrzynią biegów, choć automat CVT jest bardzo interesujący.

Subaru WRX 2022

W trybie sportowym można wtedy manualnie przełączać aż 8 przełożeń. Wbijanie wyższego biegu odbywa się o 30 proc. szybciej, natomiast redukcja aż o połowę prędzej. Warto dodać, że jest to standard w ekskluzywnej wersji WRX GT. Jednak w przypadku automatu kierowca tradycyjną wajchę hamulca ręcznego. W najbardziej rasowej wersji, po raz pierwszy w historii tego modelu znalazły się elektronicznie sterowane adaptacyjne amortyzatory. Daje to możliwość dynamicznego zmieniania ustawień.

Subaru WRX 2022

Gdzie jest spojler?

Fani dużego spojlera Subaru na tylnej klapie będą nieco rozczarowani. Nowy WRX ma bardziej subtelną lotkę zintegrowaną z linią nadwozia, choć to jeszcze nie wersja STI. Elementy nadwozia zaprojektowano tak, aby nieco zredukować opór powietrza. Z przodu pojawiły się wąskie reflektory LED w kształcie pazurów. Przednie błotniki z aluminium pozwoliły na zaoszczędzenie 2,3 kg. Nie brakuje kanałów powietrznych, które oprócz wentylacji hamulców, aerodynamicznie poprawiają stabilność prowadzenia. Co ważne, środek ciężkości położony jest niżej, a znakomite prowadzenie poprawia elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z podwójnymi zębatkami.

Subaru WRX 2022

Zaglądając do środka najbardziej w oczy rzuca się duży wyświetlacz o przekątnej 11,6 cala. Ekran dotykowy Starlink w orientacji pionowej to centrum dowodzenia oraz rozrywki z Apple CarPlay i Android Auto. Subaru WRX w wersji GT oferuje regulowane w ośmiu kierunkach fotele kubełkowe Recaro z czerwonymi szwami. Oprócz tego otrzymuje się Subaru EyeSight, czyli pakiet systemów asystujących kierowcę. Jeszcze lepszy look na zewnątrz dodają 18-calowe alufelgi, zamiast standardowych 17-tek. Aktualnie nowe Subaru WRX na 2022 r. zapowiedziano tylko w USA i Kanadzie.

Subaru WRX 2022

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News