Największy playboy WRC zaszokował fanki. Nikt nie spodziewał się, że zrobi to przed tysiącami widzów [WIDEO]

Największy playboy WRC zaszokował fanki. Nikt nie spodziewał się, że zrobi to przed tysiącami widzów [WIDEO]

Andreas Mikkelsen

Podaj dalej

Sportowców podziwia się nie tylko za wybitne umiejętności, ale także – jeśli są ku temu argumenty – za wygląd. Swego czasu kobiety śledzące Rajdowe Mistrzostwa Świata okrzyknęły, że najprzystojniejszy w stawce był Andreas Mikkelsen. Norweski playboy z Monako stara się o powrót do fabrycznego zespołu w WRC i obecnie daje znać o sobie we vlogach, w których mocno zaskoczył swoje fanki.

Z końcem 2019 r. Andreas Mikkelsen stracił miejsce w fabrycznej ekipie Hyundaia. Od tamtego czasu startuje Škodą Fabia Rally2 evo, obecnie egzemplarzem z Toksport WRT przy wsparciu norweskiego przedstawicielstwa Skody. 32-latek jest liderem punktacji WRC 2 oraz Rajdowych Mistrzostw Europy, gdzie o 19 punktów wyprzedza Polaka, Miko Marczyka. Łączenie dwóch cykli sprawia, że Norweg nie wysiada z rajdówki i sporo podróżuje. To skłoniło go do odpowiedzialnej decyzji.

Co takiego ujawnił Mikkelsen?

W 33 odcinku swojego vloga MyLife (powyżej od 6:00) pokazał jak wygląda przyjmowanie szczepionki na koronawirusa. To niecodzienne, aby sportowcy światowego formatu promowali szczepienia poza opłaconymi kampaniami reklamowymi. Przy okazji Andreas Mikkelsen otrzymał paszport covidowy, z którym dużo swobodniej będzie poruszać się po całej Europie. Norweg zdradził jednocześnie, że zamierza przyjąć tylko jedną dawkę szczepionki, ponieważ jest ozdrowieńcem i przeszedł już chorobę.

Zaszczepiony Mikkelsen powalczy w ten weekend o punkty do WRC 2 w Rajdzie Akropolu, po raz pierwszy z nowym pilotem Elliotem Edmondsonem. 32-latek z Monako nadal myślami jest jednak przy planie powrotu do fabrycznej ekipy. Obecnie jego jedyną opcją na jazdy samochodem WRC są obowiązki jako testera opon Pirelli. W ubiegłym roku wykorzystywano do tego Citroëna C3 WRC, ale w ostanich miesiącach zmieniono go na Forda Fiestę WRC. Pojazd na testy podstawia fiński zespół JanPro Racing (byłego fabrycznego kierowcy Forda i Škody, Janne Tuohino).

Andreas Mikkelsen - Rajd Estonii 2021
fot. Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Czy Norweg wróci do WRC?

Norweg ma nadzieję, że doświadczenie z nowymi oponami Pirelli oraz dobre wyniki w WRC 2 i ERC będą mocnymi argumentami w rozmowach z zespołami. Swego czasu Mikkelsen przyznawał, że marzy mu się zastąpienie Sébastiena Ogiera, który ma zakończyć karierę w WRC po tym sezonie. O fotel w ekipie Toyoty może jednak nie być łatwo, ale na pewno jedną z opcji jest ekipa M-Sport Forda. Team Malcolma Wilsona szykuje na hybrydową erę WRC nowego Forda Puma Rally 1. Trzeba przy tym pamiętać, że team z Kumbrii zawsze dobrze odnajduje się podczas debiutu nowych regulaminów technicznych. Jednak o miejscu w tej ekipie mogą decydować nie tylko umiejętności, ale i potencjał sponsorski.

Andreas Mikkelsen zaliczył do tej pory 116 występów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W latach 2015-2016, gdy miał do dyspozycji fenomenalnego Volkswagena Polo R WRC zdołał wygrać 3 rundy światowego czempionatu. Był to m.in. Rajd Polski (wideo poniżej). Na podium w WRC oglądano go 25 razy, ostatni w Rajdzie Turcji 2019. Podczas swojego ostatniego występu za kierownicą Hyundaia i20 Coupe WRC w 2019 r. popisał się 114 zwycięstwem oesowym w karierze na kultowym odcinku Rajdu Wielkiej Brytanii, Sweet Lamb Hafren.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News