Diesel i benzyna mają alternatywę
Porsche wraz ze swoimi międzynarodowymi partnerami rozpoczęło produkcję paliw syntetycznych w Punta Arenas w Chile. Obiekt otwarto w obecności chilijskiego ministra energii Diego Pardowa. Z kolei członkowie zarządu Porsche, Barbara Frenkel i Michael Steiner, dokonali uroczystego tankowania Porsche 911 pierwszą partią syntetycznego paliwa wyprodukowanego na miejscu.
W fazie pilotażowej produkcji ePaliwa każdego roku będzie produkowanych około 130 000 litrów. Paliwo to będzie początkowo wykorzystywane w projektach takich jak wyścigi Porsche Mobil 1 Supercup, a także podczas eventów w Porsche Experience Center. Po zakończeniu fazy pilotażowej projekt zostanie rozszerzony i oczekuje się, że do połowy dekady będzie produkować 55 milionów litrów rocznie. Docelowo zakład będzie w stanie wyprodukować 550 milionów litrów ePaliwa rocznie.
„Porsche podąża ścieżką >>podwójnego e<< e-mobilności i ePaliw jako technologii uzupełniającej” — powiedziała Barbara Frenkel, członek zarządu Porsche AG. „Korzystanie z ePaliw ogranicza emisję CO2. Patrząc na cały sektor transportowy, przemysłowa produkcja paliw syntetycznych powinna być nadal rozwijana na całym świecie. Dzięki pilotażowej instalacji ePaliw, Porsche odgrywa wiodącą rolę w tym rozwoju” – dodała.
To element wielkiego planu
Południe Chile wybrano na miejsce nowej fabryki nie bez przyczyny, ponieważ są tam ku temu idealne warunki. Wiatr wieje tam przez około 270 dni w roku, umożliwiając pracę turbin wiatrowych z pełną wydajnością. Ponadto Punta Arenas znajduje się w pobliżu Cieśniny Magellana. To oznacza, że ePaliwa można łatwo transportować i dystrybuować przy użyciu istniejącej infrastruktury.
Niemiecki producent samochodów chce do 2030 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji CO2. Porsche zainwestowało już ponad 100 milionów dolarów w rozwój i produkcję e-paliw. Planuje również fabryki w USA i Australii. „Potencjał ePaliw jest ogromny” – twierdzi Michael Steiner z Porsche. „Obecnie na całym świecie jest ponad 1,3 miliarda pojazdów z silnikami spalinowymi. Wiele z nich będzie jeździło po drogach przez dziesięciolecia, a ePaliwa oferują właścicielom istniejących samochodów alternatywę niemal neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako producent mocnych i wydajnych silników, Porsche dysponuje szerokim wachlarzem know-how w dziedzinie paliw” – podkreśla.