Kierowco! Kupiłeś diesla z Niemiec? Pamiętaj, że od 1 stycznia 2021 r. obowiązują nowe przepisy

Kierowco! Kupiłeś diesla z Niemiec? Pamiętaj, że od 1 stycznia 2021 r. obowiązują nowe przepisy

Podaj dalej

W Polsce wciąż panuje moda na sprowadzenie taniego diesla z Niemiec. Od 1 stycznia 2021 r. będzie to wymagało od kupujących większej dyscypliny niż w ostatnim czasie. Choć polskie urzędy wciąż pracują w trybie covidowym, to nowe przepisy mogą sugerować, że żadnej pandemii już jednak nie ma.

Co to za nowe przepisy?

Wraz z początkiem nowego roku nabywcy aut sprowadzanych z Niemiec nie będą mieli czasu do stracenia. W niepracujących na pełnych obrotach urzędach będą musieli się wyrobić z przerejestrowaniem auta w 6-krotnie krótszym czasie. Na czas pandemii koronawirusa ten okres wydłużono z 30 do 180 dni. Jednak od 1 stycznia 2021 r. wydziały rejestracji pojazdów pożegnały covidowe ulgi i znów dają na to tylko 30 dni.

Nowe przepisy rejestracji pojazdów
fot. Powiat Lubliniecki

Nowe przepisy to tak naprawdę dobrze znane przed pandemią regulacje. Kłopot polega na tym, że urzędy wcale nie będą działać z taką samą wydajnością jak wcześniej. Liczenie na wyrozumiałość urzędników w pewnych przypadkach może być zgubna. Dlatego też rejestracja sprowadzanego samochodu będzie dla wielu ludzi wyzwaniem i walką z czasem. Choć dawanie pół roku na te formalności być może było przesadą, to 30 dni wydaje się niebezpiecznie krótkim okresem.

KIEROWCO! SPRAWDŹ CZY STAĆ CIĘ NA NAJLEPSZE OPONY NA RYNKU. AKURAT JEST PROMOCJA!

Kto się załapał na dłuższy termin?

Jeżeli samochód został sprowadzony do 31 grudnia 2020 r. włącznie, obowiązują go pandemiczne przepisy. Można zatem skorzystać wtedy z 18-dniowego okresu na rejestrację pojazdu. Jednak po nowym roku trzeba będzie się mocno spiąć i liczyć na brak kolejek (także wirtualnych). Co ważne, termin 180 dni liczymy od dnia, w którym auto dotarło na miejsce przeznaczenia w Polsce.

O tych przepisach warto pamiętać. Zwłaszcza, że Polacy bardzo chętnie sprowadzają auta (głównie z Niemiec). To przede wszystkim coraz mniej chciane na Zachodzie pojazdy z silnikami Diesla. W szczególności dotyczy to aut ze starszymi normami emisji spalin. W tym kontekście nie dziwi m.in. fakt, że średnia wieku importowanego samochodu spadła do poziomu 12 lat. To najgorszy wynik od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej.

Źródło: Business Insider

KIEROWCO! SPRAWDŹ CZY STAĆ CIĘ NA NAJLEPSZE OPONY NA RYNKU. AKURAT JEST PROMOCJA!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News