Jak Elon Musk mógł na to nie wpaść? Ta nowa technologia pozwoli porzucić silniki Diesla natychmiast

Jak Elon Musk mógł na to nie wpaść? Ta nowa technologia pozwoli porzucić silniki Diesla natychmiast

Podaj dalej

Silniki Diesla oraz benzynowe wkrótce będą musiały zniknąć nie tylko z samochodów osobowych, ale i ciężarowych. Elektryczne tiry to wyzwanie dla konstruktorów, które nieoczekiwanie stało się bardzo realni. Zaproponowano bowiem zupełnie nową technologię, która bardzo różni się od tej rozwijanej przez czołowe koncerny.

Jeszcze nikt nie pokonał tej bariery

Tęgie głowy od technologii elektromobilnych w trybie pilnym usiłują sprawić, żeby ciężarówki na prąd nadawały się do pracy. Obecne technologie akumulatorowe sprawiają, że zasięg i czas ładowania pozostawiają w masywnych pojazdach wiele do życzenia. Receptę na to zaprezentowała kanadyjska firma Effenco, produkujące elektryczne układy napędowe dla pojazdów specjalnych.

Ultrakondensatory to szansa dla ciężarówek elektrycznych

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Większość branży motoryzacyjnej czeka na opracowanie baterii ze stałym elektrolitem, które zlikwidują problemy z zasięgiem i czasem ładowania. Jednak pozostanie problem ceny, na który Effenco ma receptę już teraz. Ich rozwiązanie sprawia, że elektryczna ciężarówka może kosztować tyle samo co ciągnik siodłowy z silnikiem Diesla. Co ciekawe, taka elektryczna ciężarówka w ogóle nie posiadałaby baterii.

Możesz to wsadzić do Diesla

Kluczowym rozwiązaniem, dzięki któremu pojazdy są bardziej przystępne cenowo, jest zastosowanie zestawu mniejszych ultrakondensatorów zamiast dużej baterii. – Ultrakondensatory magazynują więcej energii niż akumulatory, nie są podatne na wahania temperatury i można je bardzo szybko ładować. W przypadku tej ostatniej zalety Effenco proponuje od razu infrastrukturę do bezprzewodowego ładowania, choć jej szczegóły nie są dokładnie znane.

Ultrakondensatory to szansa dla ciężarówek elektrycznych

Oprogramowanie z zaawansowanymi algorytmami pomoże w optymalnym wykorzystywaniu zgromadzonej energii. Ważne, że technologia może podbić rynek dość szybko, ponieważ można ją wykorzystać do konwersji starych pojazdów. Nic nie stanie na przeszkodzie, aby firma transportowa zamontowała w ciągnikach z silnikami Diesla system ultrakondensatorów, który ma być niezawodny przez ponad 12 lat od nowości. Rozwój tej technologii może być ciekawą alternatywą dla bateryjnych elektrów.

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News