Elon Musk w Polsce panoszy się jak na Zachodzie. Polacy oszaleli na punkcie Tesli. Do czego to doszło?!

Elon Musk w Polsce panoszy się jak na Zachodzie. Polacy oszaleli na punkcie Tesli. Do czego to doszło?!

Elon Musk w Polsce coraz mocniejszy

Podaj dalej

Wiele osób w Polsce śmieje się, że samochody elektryczne szybko się tutaj nie przyjmą. Jednak niektórzy mogą się nieco zdziwić, bowiem skuteczność, z jaką Elon Musk zdobywa klientów jest zatrważająca. Okazuje się, że Tesla wyprzedała wszystkie egzemplarze najpopularniejszych modeli, w tym zupełnie nowego SUV-a.

Tesla? Do kolejki proszę

Jak zauważył elektrowoz.pl, we wrześniu i październiku nie ma możliwości nabycia Tesli Model 3 Long Range (zasięg 614 km). Zapomnieć można też o nowym SUV-ie, Tesli Model Y. Pojazdy płynące z fabryki w Szanghaju mają już swoich właścicieli. Z pomocą polskiego przedstawicielstwa w tym miesiącu można odebrać już tylko Teslę Model 3 Standard Range Plus. To jedyne auto, które Elon Musk w Polsce oferuje za mniej niż 200 tys. zł. Wpływa na to oczywiście głównie bateria z zasięgiem na 448 km (WLTP).

Tesla Model 3 Long Range wyprzedana w Polsce

Na wersję Long Range i Performance (3,3 s do 100 km/h) trzeba będzie poczekać do grudnia. Wcześniej, bo na listopad można jeszcze zabukować Teslę Model Y, która miała zadebiutować w Europie dopiero po uruchomieniu fabryki koło Berlina. Popyt jest jednak tak duży, że pierwsze egzemplarze płyną z Chin, a chętnych tylko przybywa. Pozostałe wersje jak Tesla Model X czy 1020-konna Tesla Model S Plaid (2,1 s do 100 km/h) wymagają cierpliwości do połowy 2022 r. To oczywiście szacunki, które mogą ulec zmianie.

Elon Musk dopiero się tu rozkręca

Jak widać, nawet w Polsce Elon Musk może liczyć na puste magazyny. Zaczyna to być powoli widać na naszych drogach, bowiem co jakiś czas na autostradach można przyuważyć Teslę Model 3. W coraz mniejszym stopniu staje się to egzotyką, a gdyby nie globalne problemy z chipami, egzemplarzy byłoby więcej. Dostępność z pewności poprawi się, gdy w końcu ruszy fabryka Gigafactory Berlin w Gruenheide, ale jak zauważa elektrowoz.pl wcale nie musi przełożyć się to na niższe ceny. Oczekiwana premiera pakietów cylindrycznych baterii 4680 sprawi, że zasięgi wzrosną wraz z cenami. Być może nie drastycznie, bo Elon Musk zapowiadał, że ogniwa 4680 znacząco obniżą koszty produkcji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News