Elon Musk sprzedaje Tesle dla Volvo. Co ta operacja ma na celu?

Elon Musk sprzedaje Tesle dla Volvo. Co ta operacja ma na celu?

Podaj dalej

Choć Tesla Model Y będzie oficjalne sprzedawana w Europie dopiero, gdy zacznie być produkowana w Berlinie, to pierwsze egzemplarze są już rejestrowane w Szwecji. Wszystko przez to, że importuje je… Volvo.

Na początku lipca w Szwecji zarejestrowano pierwszą Teslę Model Y w Europie. 450-konny SUV pochodzi z fabryki w Kalifornii. Niespodziewanym pierwszym rejestrującym ten pojazd na Starym Kontynencie jest Volvo. Wygląda na to, że szwdezka marka kontrolowana przez Chińczyków planuje inżynierię wsteczną, czyli rozpracowanie technologii z końcowego produktu.

Po co Volvo kupuje Tesle?

Konstrukcja Tesla Model Y i Tesla Model 3
Konstrukcja Tesla Model 3 i Tesla Model Y

Elektryczny SUV pod kilkoma względami jest pionierskim projektem. Nie tylko ze względu na zaawansowane oprogramowanie, ale i rozwiązania, które nie zaliczają się do elektroniki. Mowa m.in. o optymalizacji podzespołów, co najbardziej widać na przykładzie tylnej części samochodu.

Być może jest to drobny falstart, ponieważ Tesla Model Y dla Europy może być jeszcze lepsza od tej obecnie sprzedawanej w Ameryce. Wszystko za sprawą nowoczesnych narzędzi, które mają trafić do Gigafabryki pod Berlinem. Dzięki niej podłużnice, belka czy nadkola mają stanowić nawet 1 kawałek metalu, zamiast 70 mniejszych części jak w Model 3.

To znacząco przyspieszy produkcję oraz obniży koszty. Tego typu nowinki mają ułatwić Tesli podbijanie Europy. Sam Elon Musk zapowiedział na Twitterze, że będzie to rwolucja w inżynierii nadowzia samochodowego. Volvo zdaje sobie z tego sprawę, dlatego chce spróbować rozpracować rywala dla ich elektrycznej wersji SUV-a XC40 Recharge.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News