Elon Musk dojechał Unię Europejską! Diesel sponiewierany przez Teslę jak szmata do podłogi [TABELA]

Elon Musk dojechał Unię Europejską! Diesel sponiewierany przez Teslę jak szmata do podłogi [TABELA]

Elon Musk dojechał Unię Europejską

Podaj dalej

Być może niektórym wydaje się, że samochody elektryczne jeszcze długo nie zdominują rynku w Europie. Jednak prawda jest taka, że już we wrześniu 2021 r. doszło do przełomowego wydarzenia. Elektryczna Tesla Model 3 była najchętniej kupowanym samochodem w Unii Europejskiej! Nie tylko wśród elektryków, ale w ogóle!

Elektryk rządzi w Europie

Elon Musk kroczy do zelektryfikowania ruchu samochodowego szybciej, niż się wydawało. Tesla przeszła przez kryzys na rynku chipów suchą stopą, dzięki czemu mogła dostarczyć bardzo dużo samochodów. Z wynikiem 24 591 zarejestrowanych egzemplarzy we wrześniu 2021 r., Tesla Model 3 zmiażdżyła konkurencję niezależnie od paliwa. Mało tego żaden innym model nie był w stanie sprzedać się w liczbie 20 tys. sztuk.

Wyniki sprzedaży aut w Europie wrzesień 2021
graf. Car Industry Analysis

Drugim najlepszym rezultatem może pochwalić się Renault Clio (18 264), a na podium znalazła się Dacia Sandero (17 988). W trójce zabrakło miejsca dla Volkswagena Golfa, który do stycznia do września jest liderem zestawienia. Co ciekawe, druga w całorocznej tabeli Toyota Yaris nie załapała się minionego miesiąca nawet do pierwszej dziesiątki.

Wyniki sprzedaży aut w Europie styczeń - wrzesień 2021
graf. Car Industry Analysis

Wracając do Tesli, wrzesień w wykonaniu firmy Elona Muska był jeszcze bardziej imponujący w zestawieniu samych elektryków. Okazuje się, że za królującą Teslą Model 3 sklasyfikowano importowaną z Chin Teslę Model Y (8 926). Wyniku SUV-a, który wkrótce będzie produkowany w Niemczech nie zdołał pobić Volkswagen ID.3 (8 302). W czołówce wciąż utrzymuje się już nieco przestarzałe Renault Zoe, choć ten model notuje bardzo poważne spadki.

Wyniki sprzedaży EV w UE wrzesień 2021
graf. Car Industry Analysis

Diesel stacza się na dno

Interesująco prezentuje się też porównanie paliwa nowych samochodów. Największym szokiem jest dramatycznie słabnący Diesel, którego we wrześniu wybrało ledwie 17 proc. klientów. Auta zelektryfikowane miały udział w rynku na poziomie 23 proc. Jeszcze rok, a tym bardziej 2 lata temu było to nie do pomyślenia. Europejczycy wciąż najchętniej wybierają jednak modele zasilane benzyną, choć i tutaj widać stałą tendencję spadkową.

Sprzedaż aut w Europie wg. paliwa - wrzesień 2019 / 2020 / 2021
graf. JATO Dynamics

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News