Dramatyczna sytuacja w branży motoryzacyjnej! Najwięksi producenci muszą iść na układ z przestępcami, aby przetrwać

Dramatyczna sytuacja w branży motoryzacyjnej! Najwięksi producenci muszą iść na układ z przestępcami, aby przetrwać

Dramatyczna sytuacja w branży motoryzacyjnej

Podaj dalej

W sektorze motoryzacyjnym rozwijają się obecnie dwa kluczowe problemy. Z jednej strony elektryfikacja tworzy ryzyko masowych zwolnień, ale są też producenci, którym brakuje rąk do pracy. Z tym drugim kłopotem boryka się m.in. Kamaz, ale w Rosji ktoś wpadł na kontrowersyjny pomysł.

Z celi na linię montażową

Według agencji Reuters, dyrektor generalny największego producenta ciężarówek w Rosji rozważa wykorzystanie do pracy osadzonych w więzieniach. Nie podjęto żadnych decyzji, ale Siergiej Kogogin powiedział dziennikarzom, że firma „ocenia, jak zastosować program opracowany przez Federalną Służbę Penitencjarną”.

Kamaz zatrudni więźniów w fabryce pojazdów ciężarowych?

Gdyby do tego doszło, byłoby to niecodzienne posunięcie w branży motoryzacyjnej. Problem w Kamazie jest jednak poważny, bo w zakładach w Nabierieżnym Czełnym braki kadrowe sięgają aż 4000 pracowników. Producent sprowadził już pracowników migrujących z Uzbekistanu, ale to za mało do fabryki zatrudniającej 24 tys. ludzi. Stąd radykalny pomysł, aby sięgnąć po więźniów.

Dlaczego nie ma rąk do pracy?

Jak wyjaśnia agencja Reuters, w Rosji wystąpiły niedobory pracowników, częściowo dzięki „ograniczeniom związanym z pandemią”. Podobno spowodowały one, że wielu migrantów opuściło największy kraj świata, a fabryki zostały na lodzie. Z pomocą przyszła Federalna Służba Penitencjarna, która zaoferowała wykorzystanie swoich „zasobów ludzkich”.

Kamazowi brakuje 4000 ludzi do pracy

Nie jest jasne, czy Kamaz zrealizuje ten pomysł. Osadzeni ponoć nie są zachwyceni takim pomysłem. Opór może stawiać także koncern Daimlera, która ma 15 proc. udziałów w firmie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że w tej chwili nie ma zbyt wielu realnych alternatyw. Dlatego też więźniowie mogą być najlepszym sposobem na wypełnienie braków kadrowych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News