"Ale urwał!" po norwesku. VW Golf z silnikiem Diesla efektownie zjechał jak na sankach i dołączył do karambolu

"Ale urwał!" po norwesku. VW Golf z silnikiem Diesla efektownie zjechał jak na sankach i dołączył do karambolu

Podaj dalej

Ulica przebiegająca przez wzniesienie bywa bardzo loteryjna, gdy zima w pełni. Wszyscy kojarzymy efekty tego ze słynnego nagrania „Ale urwał!”, które od ponad 11 lat jest hitem internetu. Teraz do sieci trafił film z podobnego karambolu, ale tym razem miejscem akcji była Norwegia.

Brakowało tylko „Ale urwał!”

Choć kierowcy byli wyposażeni w opony zimowe, to pod śniegiem musiała zalegać warstwa lodu. Przy stromym zjeździe mogłyby pomóc już chyba tylko opony z kolcami, które w Norwegii są dozwolone. Akurat przejeżdżający feralną ulicą najwyraźniej ich nie mieli, co pokazuje nagranie z miejsca zdarzenia. Zobaczcie film poniżej, na którym aż prosi się o podkład dźwiękowy z „Ale urwał!”.

Norwegian winter jackpot from r/IdiotsInCars

W materiale widać jak VW Golf 2.0 TDI bezskutecznie próbuje hamować, ale tylko ześlizguje się na zablokowanych kołach. Szybko dołącza do grona innych pojazdów, które padły ofiarą braku przyczepności. Kierujący Golfem uderzył w 2 auta, w tym SUV-a Mercedesa, który zaczął staczać się niżej. Desperacko próbował go „łapać” stojący obok właściciel. Auto szczęśliwie zaliczyło już bezkolizyjny zjazd.

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Nie lekceważ przyczepności

Ta sytuacja pokazuje, że zima to okres, w którym najważniejsze jest przyczepność. z tego względu warto kontrolować stan opon zimowych. Przy zakupie nie warto kupować najtańszych produktów, które po sezonie są do wyrzucenia. Znacznie korzystniej jest kupić coś na lata, bowiem najnowsze technologie potrafią pogodzić przyczepność oraz trwałość. Tego typu opony też wcale nie są drogie (sprawdźcie sobie ceny TUTAJ).

Takie nowinki technologiczne to zasługa działań inżynierów Michelin. Dzięki nim powstały opony Michelin Pilot Alpin 5, które zachowują się niemal jak nowe, nawet po kilku sezonach. Osiągnięto to za sprawą połączenia różnych mieszanek i zmieniających się nacięć i lameli w miarę zużycia bieżnika. Warto zaznaczyć, że istnieje też wzmocniona wersja Michelin Pilot Alpin 5 SUV, która jak nazwa wskazuje jest dopasowana do większych obciążeń, jakie mamy w popularnych crossoverach.

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

„Ale urwał!” ma już tyle lat? Jak ten czas leci! Przeżyjmy to jeszcze raz z oryginalnym nagraniem

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News