Światła awaryjne i ich prawidłowe używanie. Zobacz, czy robisz to właściwie

Światła awaryjne i ich prawidłowe używanie. Zobacz, czy robisz to właściwie

światła awaryjne

Podaj dalej

Jak wiadomo, każdy samochód posiada światła awaryjne. Ich zadanie jest bardzo proste, mają ostrzegać pozostałych uczestników ruchu o zagrożeniu. Niestety, ale nie każdy kierowca wie, jak prawidłowo ich używać.

Światła awaryjne – prawidłowe zastosowanie

światła awaryjne

Wszystkie samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, a nawet motocykle, zostały wyposażone w światła awaryjne. Ich zadanie jest bardzo proste – mają ostrzegać innych uczestników ruchu o zagrożeniu.

Najbardziej pospolitym wykorzystaniem świateł awaryjnych jest unieruchomiony z powodu awarii pojazd. Jak wiadomo, oprócz świateł awaryjnych należy także zabezpieczyć miejsce trójkątem ostrzegawczym

Innym przypadkiem, który może nie być znany szerszemu gronu kierowców, jest sytuacja wsiadania lub wysiadania pasażerów z autobusu szkolnego. Kierowca w takim wypadku ma obowiązek włączenia świateł awaryjnych. Podobnie sytuacja się ma w przypadku przewozu osób niepełnosprawnych.

Sygnalizowanie – praktyka kierowców

Często spotykaną sytuacją na naszych drogach jest jest włączanie świateł awaryjnych np. w przypadku korku czy zatoru w miejscu, w którym rzadko jest to spotykane, czyli na autostradzie lub drodze ekspresowej.

światła awaryjne samochod

Bardzo popularne wśród kierowców, jest również stosowanie świateł awaryjnych do tzw. „przeprosin” i „podziękowań”. Kierowcy w taki właśnie sposób przepraszają za popełniony błąd lub dziękują innym kierowcom za uprzejmość na drodze.

Za niewłaściwe wykorzystywanie świateł awaryjnych grozi mandat

Niektórzy kierowcy wykorzystują je do nieprawidłowego parkowania, np. podczas wyładowywania towaru lub dostarczaniu przesyłek kurierskich. Takie działanie jest nieprawidłowe i grozi za nie mandat karny.

Innym niewłaściwym wykorzystaniem świateł awaryjnych jest włączenie ich w holowanym pojeździe. Takie zachowanie uniemożliwia sygnalizowanie zmiany pasa lub skręcania.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News