Kupujesz samochód z silnikiem diesla? Oto najgorsze konstrukcje, których naprawa pochłonie majątek (część II)

Kupujesz samochód z silnikiem diesla? Oto najgorsze konstrukcje, których naprawa pochłonie majątek (część II)

Podaj dalej

Wczoraj, w pierwszej części naszego artykułu, opisaliśmy jedne z najgorszych jednostek wysokoprężnych, które charakteryzują się dużą awaryjnością i wysokimi kosztami naprawy. Dzisiaj kontynuujemy temat i przedstawiamy trzy kolejne diesle…

Latający samochód dostępny od 2026 roku!

Diesle 2.0/2.2 MZR-CD

diesle

Problem występuje w samochodach: Mazda 3 I/II, 5, 6 I/II. W wyniku wadliwych podkładek pod wtryskiwaczami w tej jednostce napędowej jest przedostawanie się spalin do oleju. Powoduje to powstawanie mazi, która zatyka pompę olejową i ogranicza przepustowość, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do zatarcia silnika.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Ponadto, diesle Mazdy 2.2 MZR-CD posiadają niezbyt trwały łańcuch rozrządu.

Diesle 2.2 Di/dCi

diesle

Problem występuje w samochodach marki Nissan, w modelach Almera (N16), Primera (P12), X-Trail (T30). Najczęstsze problemy dotyczą elementów systemu common rail (wadliwe regulatory ciśnienia pompy). Niezbyt trwałe okazują się także turbosprężarki i układ EGR. Elektronika tej jednostki, również nie należy do najmocniejszej strony.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Silniki 2.0 TDI PD

Występuje m.in. w Audi A4 (B7), A6 (C6), a także w Seacie Altea, Leon i Toledo. W tym dieslu awarii ulegało niemal wszystko… turbosprężarki, pompowtryskiwacze, itd.

Wybrane wersje i modele dotykały problemy z wadliwym napędem pompy oleju, w wyniku czego silnik tracił smarowanie i w skrajnych przypadkach zacierał się.

Generalnie problemy pojawiały się niemal we wszystkich dieslach wyprodukowanych przed 2009 roku. Dopiero zastosowanie systemu common rail zlikwidowało dużą część tych awarii.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News