Diesel, to twoje marzenie? Oto kilka rzeczy, na które musisz zwrócić koniecznie uwagę

Diesel, to twoje marzenie? Oto kilka rzeczy, na które musisz zwrócić koniecznie uwagę

Podaj dalej

Duża część używanych samochodów szukających nowego właściciela ma pod maską silnik diesla. Diesel ze względu na bardzo dobry stosunek osiągów do zużycia paliwa, cieszy się sporym zainteresowaniem kupujących. Niestety, z powodu na bardzo wysokie koszty potencjalnych napraw, zalecamy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, zanim zdecydujecie się na zakup.

Stopień zużycia samochodu

Praktycznie nie ma żadnej możliwości, aby kupić kilkuletniego diesla z Europy Zachodniej, z przebiegiem niższym niż 180-200 tysięcy kilometrów. Diesel z Niemiec czy z innych zachodnich krajów jak np. Francja czy Holandia trafiając w ręce handlarzy, z reguły jest już mocno wysłużony. Dlatego też nie warto zbytnio wierzyć w zapewnienia sprzedającego i najlepiej samodzielnie zweryfikować faktyczny przebieg samochodu.

diesel

Możemy także ocenić stopień zużycia wnętrza samochodu (m.in. kierownica i „plastiki”). W razie możliwości można udać się do autoryzowanego serwisu, gdzie poznamy dokładną historię serwisową naszego samochodu.

KIEROWCO! SPRAWDŹ CZY STAĆ CIĘ NA NAJLEPSZE OPONY NA RYNKU. AKURAT JEST PROMOCJA!

Zbyt duże dymienie z rury wydechowej

Jasne, że diesel ma prawo trochę zadymić na wysokich obrotach, ale bez przesady. Na wolnych obrotach z rury wydechowej nie powinien wydobywać się żaden dym. Jeśli jest jednak inaczej, to najpewniej oznaka sporego zużycia wtryskiwaczy.

diesel kopci

Diesel nierówno pracuje

Jet to typowa przypadłość diesli ze znacznym przebiegiem. Możliwe również, że posłuszeństwa odmawia któryś z wtryskiwaczy lub zawór EGR.

silnik diesla

KIEROWCO! SPRAWDŹ CZY STAĆ CIĘ NA NAJLEPSZE OPONY NA RYNKU. AKURAT JEST PROMOCJA!

Diesel głośno pracuje

Nowoczesne silniki są ciche, a ich kultura pracy stoi na najwyższym poziomie. Dlatego też, nie dajmy się nabrać na teksty w stylu, że każdy diesel musi pracować, jak „traktor”. Jeśli silnik diesla głośno pracuje, może to oznaczać znaczne zużycie wtryskiwaczy lub układu rozrządu. Oznacza to, że auto ma przynajmniej 250 tysięcy kilometrów przebiegu.

diesel

Brak mocy podczas przyspieszania

Jeśli podczas jazdy wyczujemy, że dieslowi wyraźnie brakuje mocy, możemy przypuszczać, że uszkodzony jest układ sterowania turbosprężarką lub nawet sama turbosprężarka. Naprawa prawdopodobnie będzie bardzo kosztowna, dlatego proponujemy odpuścić sobie zakup takiego samochodu.

Podsumowanie

Kupując diesla, który najlepsze lata ma już dawno za sobą, może okazać się katastrofą dla portfela. Dlatego decydując się na taki zakup, trzeba być niezwykle ostrożnym. Nie wolno bezgranicznie wierzyć w zapewnienia sprzedawcy, ani też sugerować się wizualnym stanem samochodu. Wysoka moc i niskie spalanie, również nie powinny uśpić naszej czujności, ponieważ błędne decyzje popełnione w trakcie wyboru samochodu, mogą okazać się bardzo kosztowne.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News