Diesel TDI, CTDi i JTD. Czy wiesz, co oznaczają te skróty?

Diesel TDI, CTDi i JTD. Czy wiesz, co oznaczają te skróty?

Podaj dalej

Silnik wysokoprężny, czyli po prostu Diesel, to w dalszym ciągu częsty wybór osób kupujących samochód. Decydując się na zakup samochodu z takim silnikiem, warto byłoby wiedzieć, co oznaczają skróty umieszczane na tych silnikach, zwłaszcza, że występuje ich spora ilość. Diesel TDI, JTD czy HDi, to tylko kilka z nich.

Diesel TDI

TDI to jeden z najpopularniej skrótów, z którym zapewne spotkało się duże grono kierowców. Oznacza on Turbo Direct Injection, czyli w tłumaczeniu turbo doładowany Diesel z bezpośrednim wtryskiem. Po raz pierwszy z takim skrótem mogliśmy się spotkać w Audi, pochodzącym z 1989 roku. Od tamtego czasu, ten typ silnika był bardzo chętnie wykorzystywany przez wielu producentów samochodów.

diesel tdi

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Silnik CTDi i HDi

Kolejnym oznaczeniem jest skrót CTDi, który występuje głownie w Oplach. W rozwinięciu jest to Common Rail Diesel Trubo Injection. Kolejnym skrótem występującym w silnikach wysokoprężnych jest HDi. To nic innego jak Hight pressure Direct Injection, czyli wysokociśnieniowy Diesel z wtryskiem bezpośrednim.

diesel TDI

JTD

Skrót JTD po raz pierwszy został zastosowany przez włoskich konstruktorów. Przede wszystkim kojarzy się z marką Fiat i Alfa Romeo. Pod tymi trzema literami kryje się uniJet Turbo Diesel. W tłumaczeniu na polski, charakteryzuje się tzw. “wspólną szyną”, do której najpierw wtryskiwane jest paliwo, a dopiero wtedy dociera do wtryskiwaczy. Umożliwia to dawkowanie paliwa, w różnych fazach pracy silnika, przez co ropa spala się o wiele lepiej.

diesel jtd

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News