Diesel 1.6 HDi... Dobry silnik w "zwykłym" samochodzie

Diesel 1.6 HDi... Dobry silnik w "zwykłym" samochodzie

Podaj dalej

Diesel 1.6 HDi to jeden z najtrwalszych silników w swojej klasie. Był montowany w wielu modelach samochodów. Jeśli zastanawiasz się w jakich, przeczytaj poniższy tekst…

Zobacz na GeekBlog.pl: Trzy ciekawe tytuły na PC czyli premiery gier z 31 marca

Diesel 1.6 HDi – który wybrać?

Jednostka wysokoprężna 1.6 HDi swój debiut miała w 2002 roku. Występowała w kilkudziesięciu modelach samochodów jak Peugeot, Citroen, Ford. Wykorzystywali ją także producenci Volvo i Mazdy. Ten wysokoprężny silnik zapewnia dobre osiągi, przy jednoczesnym zachowaniu małego zużycia paliwa. Charakteryzuje się także wysoką kulturę pracy oraz niezawodnością.

diesel TDI

Diesel 1.6 HDi – Citroen C4 (I generacja)

Samochód był produkowany w latach 2004-2010. Citroena z silnikiem HDi można kupić już za 8-10 tysięcy złotych. Jeżeli trafimy na zadbany egzemplarz, cena może być wyższa.

diesel

Diesel 1.6 HDi – Ford Focus (II generacja)

Produkowano go w latach 2004-2011. W Fordzie Focusie silnik 1.6 HDi „zamieniono” na 1.6 TDCi. Na rynku dostępne były dwie wersje: 90 KM bez DPF i 109 KM z filtrem.

diesel

Peugeot 308

Produkowano go w latach 2007-2013. Diesel 1.6 HDi występował także w poprzednim modelu 307, który ze względu na częste problemy z elektryką uchodził za dość awaryjny model. Tworząc 308, problemy towarzyszące 307 wyeliminowano, dzięki czemu powstał solidny i w miarę bezawaryjny samochód.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News