Wyciągnął silnik z Corvetty i użył podnośnika. Zapomniał o utracie przeciwwagi i teraz zapłaci majątek [WIDEO]

Wyciągnął silnik z Corvetty i użył podnośnika. Zapomniał o utracie przeciwwagi i teraz zapłaci majątek [WIDEO]

corvette_podnosnik

Podaj dalej

Bezpieczeństwo pracy przy podnośnikach samochodowych to szalenie istotna kwestia, o której powinien pamiętać absolutnie każdy pracownik warsztatu samochodowego. I nie chodzi nam teraz tylko i wyłącznie o prawidłowe korzystanie z tego urządzenia. Kiedy pracujemy pod ważącym ponad półtorej tony pojazdem, warto szczególnie pamiętać o prawach fizyki.

To nie mogło skończyć się inaczej

Głównym zadaniem dźwigników warsztatowych jest zapewnienie odpowiedniego komfortu pracy przy obsłudze pojazdów samochodowych poprzez ich uniesienie na wskazaną wysokość, niezbędną do wykonania danej czynności naprawczej czy serwisowej. Jednocześnie podnośniki stosowane w warsztatach samochodowych muszą zapewnić obsługującym je pracownikom bezpieczeństwo pracy. Podczas podnoszenia pojazdu na podnośniku szczególną ostrożność powinny zachować nie tylko niedoświadczone osoby, ale nawet profesjonaliści.

Jest to konieczne nie tylko po to, aby nie uszkodzić karoserii czy innych podzespołów samochodu, ale również, by nie zrobić sobie krzywdy. Bezwzględnie najważniejszą rzeczą, o której powinien pamiętać każdy mechanik pracujący przy pomocy podnośnika, jest zachowanie pełnej stateczności pojazdu. Szczególnie, jeśli auto ma… wyciągnięty silnik.

W tym przypadku pracownik warsztatu najprawdopodobniej nie miał pojęcia o podstawowych prawach fizyki. Po demontażu jednostki napędowej w Chevrolecie Corvette, mężczyzna jak gdyby nigdy nic ustawił pojazd na podnośniku, a następnie go uruchomił. Oczywiście finał mógł być tylko jeden – utrata przeciwwagi w postaci silnika doprowadziła do spektakularnego wypadku, który zarejestrowała kamera monitoringu. Na całe szczęście nikomu nic się nie stało. Pewne jest natomiast, że naprawę samochodu przez swój kosztowny błąd, mechanik będzie musiał sfinansować z własnej kieszeni.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News