Ten stary golf IV zostawia z tyłu wszystko. Ma 1200 koni i 1200 momentu obrotowego [WIDEO]

Ten stary golf IV zostawia z tyłu wszystko. Ma 1200 koni i 1200 momentu obrotowego [WIDEO]

r32

Podaj dalej

Patrząc na tego leciwego Golfa IV można na pierwszy rzut oka odnieść wrażenie, że jest to optycznie stuningowany seryjny egzemplarz, któremu dla lepszego brzmienia właściciel zamontował sportowy wydech. A co jeśli powiemy Wam, że ten samochód w sprincie na 800 metrów może odstawić Bugatti Veyron? Nie, to nie żart.

Najszybszy Golf IV na świecie? Chyba tak!

W dzisiejszych czasach kupienie Volkswagena Golfa czwartej generacji w najmocniejszej wersji R32 niemal graniczy z cudem. Po pierwsze tych aut w dobrym stanie praktycznie nie ma już na rynku wtórnym, a pod drugie nawet jeśli znajdzie się coś godnego uwagi, to ceny potrafią sięgać grubo powyżej 200 000 zł.

Egzemplarz który za chwilę zobaczycie na materiale filmowym jest jednak jeszcze bardziej wyjątkowy, niż i tak „wypasiona” już wersja seryjna R32.

Maszyna zmodyfikowana przez specjalistów z Don Octane i Wagner Tuning, ma moc 1200 koni mechanicznych i co najmniej 1200 Nm momentu obrotowego. Druga wartość jest komputerowo zaniżona, ale jaka zapewniają tunerzy, którzy „poprawiali” jednostkę, z pewnością może być znacznie wyższa. Nic więc dziwnego, że ten Golf przyspiesza w odpowiednich warunkach lepiej, niż taki król hipersamochodów, jak Bugatti Veyron.

Co jednak stoi za tak ekstremalnymi osiągami? Inżynierowie dodali olbrzymią turbosprężarkę Garrett GTX4202R, która w połączeniu z niektórymi nowymi częściami silnika, pomogła w uzyskaniu tak niesamowitych osiągów. Przyczepnością wszystkich kół zarządza natomiast zmodyfikowany system 4Motion, który również nie był seryjnie montowany w modelu R32. Efekt? Golf IV R32 Turbo pokonuje odcinek pół mili (czyli nieco ponad 800 metrów) w mniej niż 16 sekund. Prędkość maksymalna tego egzemplarza wynosi kosmiczne… 325 km/h. Całkiem nieźle, jak na takiego staruszka…

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News