Rozpędzili auto do 200 km/h i uderzyli nim w ścianę. Oto co z niego zostało [WIDEO]

Rozpędzili auto do 200 km/h i uderzyli nim w ścianę. Oto co z niego zostało [WIDEO]

test200omg

Podaj dalej

Bezpieczeństwo jest jedną z kluczowych kwestii dla każdego producenta samochodów. Dlatego każdy pojazd przed wprowadzeniem na rynek musi być pod tym kątem gruntownie i skrupulatnie sprawdzony.

W przypadku samochodów status wyroczni zapewniło sobie Euro NCAP, które od lat przeprowadza próby modeli wchodzących na rynek Starego Kontynentu. Dane, jakie można znaleźć na stronie Euro NCAP są niezwykle szczegółowe. Mimo, że informacje są podsumowane i prezentowane w postaci gwiazdek (maksymalna ocena to pięć gwiazdek), każdy zainteresowany może sprawdzić więcej szczegółów.

Przeciążenie o wartości 400 G

Producent, który chce poddać testom Euro NCAP swój nowy model, musi dostarczyć ekspertom cztery auta, które zostaną poddane czterem próbom. Pierwsza to zderzenie czołowe przy prędkości 64 km/h. Druga to zderzenie boczne z prędkością 50 km/h. Trzecia natomiast to zderzenie z pieszym przy prędkości 40 km/h. Ostatnia próba to zderzenie z słupem przy prędkości 29 km/h. Jak można więc zauważyć, są to prędkości relatywnie niewielkie.

Kia Picanto uzyskał 0 gwiazdek Latin NCAP
fot. Latin NCAP

Blogerzy z kanału FUEL GUZZLER postanowili więc przeprowadzić test po swojemu. W tym celu rozpędzili popularny rodzinny samochód do prędkości 200 km/h a następnie uderzyli nim w betonowy blok.

Jak sami stwierdzili – chcieli w ten sposób pokazać kierowcom, co zostanie z auta, kiedy dojdzie do wypadku przy tzw. prędkości autostradowej – którą zresztą bardzo często przekraczamy. W tym miejscu warto tylko dodać, że przeciążenie działające na kierowcę i pasażera wyniosło 400 G. Materiał publikujemy ku przestrodze.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News