Co by nie mówić, kierowcy w Polsce nie mają w ostatnim czasie łatwego życia. Mandaty za najprostsze wykroczenia poszły w górę, grupa SPEED „kosi” każdego, kto przekracza prędkość nawet o 10 kilometr na godzinę, a ceny paliw wołają po prostu o pomstę do nieba. Jak się okazuje, to nie koniec problemów polskich kierowców.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego w tym roku potroi ilość odcinków, na których zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Poniżej publikujemy listę nowych miejsc w których pojawią się dodatkowe kamery.
- mazowieckie: Kanie – Otrębusy (DW710), Natolin – Chrzanów Duży – Grodzisk Mazowiecki (DW579), obwodnica Mszczonowa (DK50), obwodnica miasta Białobrzegi (S7);
- łódzkie: Pomorzany – Bociany (A1), Dobroń – Pabianice Płn. (S14), Chocianowicka – Łaskowice (DP1120E), Bychlew – Jadwinin (DW485), Mokra Prawa (DK70);
- podkarpackie: Nosówka – ul. Dębicka (DP1391), Dukla – Trakt Węgierski (DK19), Nowa Dęba – ul. Ks. Henryka Łagockiego – Korczaka (DK9), Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka (DW835), Nisko – ul. Sandomierska (DK77);
- dolnośląskie: Bierzów – Przylesie (DW403);
- zachodniopomorskie: Piecnik – Nieradz (DK10), Łubianka – Brynka (DW151);
- lubuskie: Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzańskie (DK27), Sudoł – Radomia (DK32), Chełmsko – Przytocznia (DK24), Motylewo – Łupowo (DW132);
- małopolskie: Węzeł Balice – Węzeł Rudno (A4), Kęty – ul. Jana III Sobieskiego (droga powiatowa);
- śląskie: Katowice – ul. Braci Reńców (DW902), Jankowice, ul. Nowa – Świerklany, ul. Plebiscytowa (DW929), Gliwice – Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego (DK88), Zabrze – Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego (DK88);
- opolskie: Kietlice – Kilisino (DW416);
- wielkopolskie: Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica (S11), Konin MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary (A2);
- lubelskie: Hrubieszów (DW844), Gołąb (DW801);
- kujawsko-pomorskie: Rogoźno Zamek – Kłódka (DK16), Węzeł Nowy Ciechocinek – MOP Kałęczynek (A1), Rycerzewo (DW251);
- pomorskie: Peplin – Swarożyn (A1), Borowo – ul. Gdańska – Turystyczna (DW211);
- dolnośląskie: Kostomłoty – Kąty Wrocławskie (A4), Wrocław – Al. Jana III Sobieskiego (droga gminna).
OPP – jak to działa?
Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest dość prosta. Odcinek testowy jest wyposażony w dwie kamery. Pierwsza rejestruje wjazd, a druga wyjazd auta. System na podstawie dwóch zdjęć oblicza czas przejazdu, a następnie średnią prędkość auta. Ta jest porównywana z ograniczeniem prędkości obowiązującym na danym odcinku. W efekcie system decyduje o skasowaniu fotki lub skierowaniu jej do postępowania mandatowego.