Oto co daje paliwo 100-oktanowe. Czy warto je tankować? Ekspert nie ma wątpliwości [WIDEO]

Oto co daje paliwo 100-oktanowe. Czy warto je tankować? Ekspert nie ma wątpliwości [WIDEO]

diesel benzyna lpg ceny paliw paliwo (4)

Podaj dalej

Niektórzy kierowcy wybierają droższe, uszlachetnione paliwo licząc na minimalne zwiększenie osiągów swoich pojazdów. Jeśli już decydujemy się wydać odrobinę więcej za teoretycznie lepsze paliwo, to warto wiedzieć co tak naprawdę dostajemy w zamian. Czy 100 oktanów da nam więcej niż 95 czy 98? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca.

Drożej = lepiej?

Dyskusja o zasadności dopłacania do paliw „premium” trwa w sieci od wielu lat i pewnie trwać będzie w nieskończoność. Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego właściciela samochodu – bo przecież każdy ma prawo wlewać do baku swojego samochodu, co tylko chce. Warto jednak wiedzieć, czy decydując się na wydatek kilkunastu groszy więcej na litrze nasz silnik dostaje coś „extra”.

diesel benzyna lpg ceny paliw paliwo

Od wielu lat w Polsce wyodrębnić można na stacjach benzynowych dwie grupy produktów. Pierwsza to standardowe paliwa, np. PB 95. Druga to paliwa o liczbie oktanowej od 98 do 100, zawierające uszlachetniające dodatki mające w teorii obniżyć spalanie, zwiększyć moc. Celem ich stosowania ma być oczywiście zredukowanie ilości osadów we wnętrzu silnika, powstających w procesie spalania, a także usunięcie istniejących. To z kolei powinno przełożyć się na zmniejszenie emisji spalin i poprawienie ogólnej kondycji jednostki napędowej.

Na większości stacji paliw kierowcy mają do wyboru benzyny 95- lub 98-oktanowe. W ofercie niektórych stacji znajduje się też paliwo, które według deklaracji producenta ma co najmniej 100 oktantów. Czy warto w nie zainwestować niemałe (zwłaszcza w dzisiejszych czasach) pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie odpowiedział ekspert motoryzacyjny – Waldemar Florkowski, prowadzący kanał Moto Doradca na YouTube. To zdecydowanie warto wiedzieć, zanim udamy się uzupełnić paliwo w naszym samochodzie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News