Miłośnicy kultowej mrożonej herbaty jednej z popularnych firm mogą mieć powody do zmartwienia. Popularny napój w przyszłości nie będzie już dostępny na półkach sklepowych.
Herbata mrożona jest dostępna w wielu różnych odmianach, takich jak cytryna, brzoskwinia, „zielona”, owoce leśne, limonka czy śliwka. W supermarketach konsumenci mogą znaleźć napoje różnych producentów. Jednak ice-tea marki Nestlé niebawem zniknie ze sklepowych półek. Na razie tylko w Niemczech, chociaż niebawem zapewne podobnie stanie się również w wielu innych krajach – w tym w Polsce. Dlaczego? Powód prosty – sprzedaż tego napoju spada z miesiąca na miesiąc.
Koniec Nestea staje się faktem
Jak donosi Lebensmittelzeitung (LZ) właściciel marki Nestlé poinformował pierwszych partnerów handlowych, że ich „produkt w postaci mrożonej herbaty nie będzie już sprzedawany” – pisze firma na swojej stronie internetowej. W związku z tym produkty, które obecnie są jeszcze dostępne w sklepach, powinny zostać sprzedane do końca marca. Nowa dostawa na razie nie jest planowana.
Według LZ, mrożona herbata Nestea była badana pod kątem sprzedaży od dłuższego czasu. Ponadto w centrali Nestlé specjaliści od marketingu zastanawiają się, co poszło nie tak, ponieważ udział ich produktu w rynku mrożonej herbaty znacznie się zmniejszył. Aktualnie udział w sprzedaży Nestea w Niemczech wynosi około 1,7 procent. To zdecydowanie mniej niż jeszcze w 2017 roku, kiedy Nestea była liderem na tamtejszym rynku z dwucyfrowym wynikiem sprzedaży.
Wydaje się jednak, że nie jest to wina złej pracy marketingowców, a ogólny problem z popytem na mrożoną herbatę. Ogólnie rzecz biorąc, tempo wzrostu w branży ice-tea znacząco zwolniło w 2022 roku. Oczywiście jak to zwykle bywa – chodzi o zdrowie.
„Cukier powoduje szybki wzrost poziomu cukru we krwi, więc organizm musi uwolnić większą ilość insuliny, aby ponownie obniżyć stężenie cukru we krwi. Dlatego podejrzewa się, że słodkie napoje zwiększają ryzyko otyłości i cukrzycy typu II”. – podaje w komentarzu centrum porad konsumenckich.