Jest już raport TUV 2021. Niemcy wskazali najbardziej awaryjne samochody

Jest już raport TUV 2021. Niemcy wskazali najbardziej awaryjne samochody

Podaj dalej

Kilka dni temu niemieccy eksperci opublikowali najnowszy raport TUV 2021. Samochody pogrupowane zostały w pięciu kategoriach wiekowych, a następnie na podstawie usterek wykrytych w trakcie przeglądów sporządzono listę aut, które wyróżniły się ich największym odsetkiem.

TUV 2021

Największy nacisk analitycy położyli na częstotliwość występowania tych awarii, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. TUV 2021 powstał na podstawie danych z prawie dziewięciu milionów obowiązkowych przeglądów technicznych.

Poniżej lista najbardziej awaryjnych pojazdów wg. TUV, pogrupowana na wszystkie pięć kategorii. Warto przy okazji odnotować, że Niemcy podchodzą do badań diagnostycznych zdecydowanie surowiej niż Polacy. U naszych zachodnich sąsiadów aż 19,9 procent samochodów (co piąty badany przez TUV) nie przechodzi badania technicznego. W Polsce to zaledwie 3 procent.

Najbardziej awaryjne samochody, 2- i 3-letnie – Raport TUV 2021
Dacia Logan – 10,4 proc.
Ford Galaxy – 10,4 proc.
Fiat Punto – 10,5 proc.
Dacia Lodgy – 10,9 proc.
Dacia Duster – 11,1 proc.

Najbardziej awaryjne samochody, 4- i 5-letnie – Raport TUV 2021
Seat Alhambra – 18,4 proc.
Dacia Lodgy – 18,8 proc.
Dacia Logan – 19,2 proc.
Volkswagen Passat CC – 19,8 proc.
Volkswagen Sharan – 20,3 proc.

Najbardziej awaryjne samochody, 6 i 7-letnie – Raport TUV 2021
Volkswagen Sharan – 24,2 proc.
Volkswagen Passat CC – 25,3 proc.
Dacia Lodgy – 25,6 proc.
Renault Kangoo – 27,1 proc.
Dacia Logan – 30,9 proc.

Najbardziej awaryjne samochody, 8- i 9-letnie – Raport TUV 2021
Fiat Panda – 31 proc.
Renault Twingo – 31,4 proc.
Dacia Sandero – 31,8 proc.
Renault Kangoo – 34,1 proc.
Dacia Logan – 34,4 proc.

Najbardziej awaryjne samochody, 10- i 11-letnie – Raport TUV 2021
Nissan Qashqai – 32,9 proc.
Mazda 5 – 33 proc.
Hyundai Tucson – 34 proc.
Dacia Logan – 36,2 proc.
Renault Kangoo – 37,5 proc.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News