Ile mocy zostało w kultowym BMW po 20 latach i przejechaniu prawie 300 tys. km? Wyniki z hamowni są jednoznaczne [WIDEO]

Ile mocy zostało w kultowym BMW po 20 latach i przejechaniu prawie 300 tys. km? Wyniki z hamowni są jednoznaczne [WIDEO]

Toyota_Yaris_GR_vs_BMW_M3_E46_03

Podaj dalej

W październiku 2000 roku BMW wprowadziło zupełnie nową generację M3. Samochód o oznaczeniu E46 pojawił się na rynku w postaci coupe i kabrioletu, podczas gdy za napęd odpowiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra.

Była to ostatnia faza ewolucyjna jednostki S50, którą producent samochodów zastosował w poprzedniej generacji M3 E36. W tym czasie silnik miał pojemność trzech litrów i moc w zakresie od 240 do 286 koni mechanicznych w zależności od rynku. Ostateczna wersja, która pojawiła pod nazwą S54 miała 343 konie w Europie i 337 koni w Ameryce.

W tym materiale skupimy się właśnie na jednostce o mocy 343 KM. Pewien właściciel BMW M3 z 2001 roku postanowił sprawdzić, ile w jego aucie zostało mocy po 20 latach i przejechaniu prawie 280 tys. km.

Samochód był dwukrotnie testowany, najpierw z włączonym trybem normalnym, a następnie sportowym. W tym samym czasie na tylnych kołach zmierzono 289 i 294 KM. Oczywiście w tym momencie trzeba doliczyć straty tarcia, które według pracowników hamowni to ok. 20 proc. W efekcie jednostka napędowa generuje więc około 352 konie mechaniczne, czyli nawet więcej niż jednostka fabrycznie nowa.

Za tą zmianą stoi jednak tuning, który samochód przeszedł kilka lat temu. Silnik został dostrojony, a także został zamontowany zmodyfikowany układ wydechowy. W tym miejscu warto zaznaczyć, że właściciel za ten pojazd zapłacił zaledwie 3000 dolarów. Trzeba przyznać, że to była całkiem dobra inwestycja.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News