Czy warto wysoko kręcić diesla? Fakty i mity o przyspieszaniu w pigułce

Czy warto wysoko kręcić diesla? Fakty i mity o przyspieszaniu w pigułce

Podaj dalej

To za co wszyscy kochają diesle, to dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od ok. 1500 obr./min. Jednak czy warto kręcić diesla wysoko?

Wszystko co powinniście wiedzieć o „kręceniu” diesla

W teorii silnika typu diesel wcale nie trzeba „kręcić” wysoko. Wystarczy zaledwie wcisnąć gaz i auto przyśpiesza niemal od razu. Jednak się jednak okazuje – to właśnie w przedziale 1400-1600 obr./min silnik Diesla generuje najwięcej drgań, które tłumi dwumasowe koło zamachowe.

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Wciskając mocno pedał gazu przy tak niskich obrotach narażamy tłumiki skrętne „dwumasy” na maksymalne obciążenie, co prowadzi do ich szybkiego zużycia. Wymiana jest kosztowna. Co jeszcze warto wiedzieć w tej materii? Jak zwykle – wszystkie fakty, mity i wątpliwości odnośnie „kręcenia” diesla rozwiali niezawodni youtuberzy z kanału Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News