Czy to najpiękniejszy samochód w historii? Jego wygląd powala, cena niestety też [ZDJĘCIA]

Czy to najpiękniejszy samochód w historii? Jego wygląd powala, cena niestety też [ZDJĘCIA]

Podaj dalej

Mocno zmodyfikowane, klasyczne Porsche zawsze będą polaryzować opinie. Można jednak śmiało powiedzieć, że to przepiękne 356 RSR jest naprawdę wyjątkowe – mimo sporych ingerencji z zewnątrz.

Firma Emory Motorsports przebudowuje klasyczne Porsche od połowy lat 90. Jednak to właśnie ten konkretny model rozsławił jej właściciela – Roda Emory’ego. Wprawdzie samochód ten został złożony dobrych kilka lat temu, ale teraz jest szczególna okazja, żeby wrócić do tego wspaniałego projektu. Auto zostało bowiem sprzedane za przeogromne pieniądze.

Cena z kosmosu i steampunkowy wygląd

Wyjątkowe 356 RSR zostało wystawione na aukcję w sierpniu przez dom aukcyjny Sotheby’s. Nowy właściciel musiał głęboko sięgnąć do kiszeni, bowiem cena tego unikatowego modelu wyniosła aż 858 000 dolarów, czyli w przeliczeniu około 3,3 mln zł. Uzyskana kwota jest świetnym dowodem na to, że modyfikowanie klasyków może znacząco zwiększyć ich wartość, jeśli zabierze się za to ktoś, kto zna się na swojej pracy – tak jak wspomniany wcześniej Rod Emory.

Rod Emory
Rod Emory w swojej pracowni w McMinnville w Oregonie.

Arcyciekawy tył i współpraca z MOMO

Sercem RSR jest czterocylindrowy silnik Emory-Rothsport, oparty na 3,6-litrowym sześciocylindrowym silniku z lat 90-tych. Jednostka jest wspierana przez turbo z łożyskami kulkowymi Garrett GT28R i specjalnie skonstruowany układ wtrysku paliwa. To wszystko pozwoliło uzyskać 393 KM. Dzięki odkrytemu układowi wydechowemu można w choćby niewielkim stopniu podziwiać kunszt warsztatu Roda Emery’ego.

Porsche 586 RSR
Porsche 356 RSR charakteryzuje głównie odkryty układ wydechowy. fot. Drew Phillips, RM Sotheby’s

Głównym sponsorem tego projektu była firma MOMO, dlatego nie dziwi fakt, że znajdziemy na pokładzie wiele części i akcesoriów tego producenta. Najbardziej uwagę przyciągają 5-ramienne felgi włoskiej firmy, które montowane są za pomocą centralnej nakrętki – tak jak w wyścigowych Porsche 935, 956 i 962.

Porsche 356 RSR
fot. Drew Phillips, RM Sotheby’s

MOMO dostarczyło też do tego modelu kierownicę,  fotele, pasy bezpieczeństwa, a nawet pedały. Jak podoba się Wam ten projekt? Według nas to jeden z najpiękniejszych – przerobionych klasyków w historii.

Porsche 356 RSR
fot. Drew Phillips, RM Sotheby’s

 

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News