Znany Youtuber sprawdził czy holowanie i samochód elektryczny to naprawdę głupi pomysł. To jak poleciał zasięg, może cię zaskoczyć [WIDEO]

Znany Youtuber sprawdził czy holowanie i samochód elektryczny to naprawdę głupi pomysł. To jak poleciał zasięg, może cię zaskoczyć [WIDEO]

samochód elektryczny a holowanie

Podaj dalej

Wielu właścicieli elektryków waha się przed holowaniem czegoś dużego. Ciężko się dziwić, bo wiemy czym grozi gwałtowana utrata zasięgu w tych samochodach. Ponadto ta obawa powstrzymuje spore grono kierowców, którzy często coś holują, przed tym  by kupić ekologiczny samochód elektryczny. Znany youtuber postanowił sprawdzić, jak to wygląda w rzeczywistości, by porównać holowanie samochodem elektrycznym do tego z tradycyjnym silnikiem spalinowym.

Sprawdził czy holowanie i samochód elektryczny to naprawdę zły pomysł

Zamieszczone poniżej video z kanału YouTube, obala mity i daje właścicielom elektryków oraz ewentualnym potencjalnym nabywcom, prawdziwy obraz sytuacji. Zrozumienie tego jakie są plusy a jakie minusy holowania samochodem elektrycznym a jakie spalinowym, ułatwia podjęcie decyzji o zakupie.
YouTuber Tesla Canuck podłączył do Tesli Model Y, ważącą 1361 kg łódź i przyczepę. Samo podłączenie nie róźni sie od tego w jaki sposób robimy to w aucie z silnikiem spalinowym.
Gdy siedmiopinowy adapter przyczepy jest podłączony do Modelu Y, samochód automatycznie przechodzi w tryb przyczepy.

Mężczyzna wyjechał z domu z 98 procentami baterii, miał włączoną klimatyzację i nie martwił się o podróż. Dystans jaki przejechał to 158 kilometrów.
Jak wyjaśnił Tesla Canuck , poziom baterii podczas jazdy wyniósł 45 procent, co oznacza, że holując łódź, stracił nieco ponad połowę zasięgu . Utrata paliwa w samochodzie z silnikiem spalinowym w porównywalnym pojeździe byłaby mniej więcej taka sama. Nalezy nadmienić, że podczad podróży Tesli, temperatura na zewnętrz wynosiła 18 stopni Celsjusza.

Tesla model-y-holowanie
insideevs.com

Ten istotny szczegół potrafi jednak zniechęcić

Autor nagrania nie wspomniał o tym, że gdy przybył do wejścia do mariny, stan baterii w Tesli wynosił 29 procent. To oznacza spadek zasięgu o 69 procent. Według jego obliczeń zaoszczędził 13,3 litra paliwa i wydał 7,46 dolara na energię elektryczną podczas podróży (0,14 dolara za kWh). W Polsce koszt 1 kWh wynosi od 2,27 zł (na stacjach o mocy 40 kW) lub 2,52 zł (na stacjach o mocy ponad 40 kW i mniej niż 150 kW).

W związku z tym, uważe że podróż z takim ładunkiem na holu, jest tańsza niż gdybyś zdecydował się na samochód z silnikiem spalinowym. Różnica może być znaczna, wszystko zależy od lokalnych cen paliwa.

Niestety konieczność ładowania samochodu z podłączoną łodzią przyprawia o ból głowy, ponieważ w większości przypadków łódź lub przyczepę należy odłączyć. Pal licho gdy musimy zrobić to tylko raz, gorzej gdy trasa jest dłuższa i proces ładowania również. Takie odpinanie i załączanie przyczepy potrafi zirytować, podobnie jak poszukiwania stacji szybkiego ładowania.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News