Zatankowałeś do pełna i wyciekło ci paliwo? To nie musi być usterka

Zatankowałeś do pełna i wyciekło ci paliwo? To nie musi być usterka

auto-mechanik-wyciekło paliwo

Podaj dalej

Kierowcy często skarżą się, że z samochodu wyciekło im paliwo. Taka sytuacja po tym jak zatankowali do pełna to problem, który budzi sporo obaw. W czym tkwi problem?

W sytuacji, gdy wyciekło ci paliwo, samochód nie zawsze może się zapalić

Na grupach i forach internetowych kierowcy często opisują sytuacje, w których po zatankowaniu do pełna, zauważają, że wyciekło im paliwo.
Czasami wyciek widać od razu, a czasami dopiero w garażu. Czym to grozi?

W przypadku diesla nie jest to poważny problem. Paliwo poza tym, że zanieczyści powierzchnię, nie spowoduje zapłonu. W przypadku benzyny może być znacznie gorzej, bo jej opary są łatwopalne. Dlatego trzeba jak najszybciej znaleźć przyczynę.

mechanik diesel warsztat
Adobe iStock

Zatankowałeś do pełna, a wycieka ci paliwo.? Sprawdź stan zbiornika

Wyciek paliwa może wynikać z usterki, jaką jest niesprawność zbiornika. Dlatego w pierwszej kolejności warto udać się do mechanika i zajrzeć pod samochód korzystając z podnośnika.

Przyczyną może być mechaniczne uszkodzenie zbiornika na paliwo lub korozja. Jeżeli nie uda się w ten sposób zidentyfikować źródła wycieku, konieczne będzie spuszczenie paliwa ze zbiornika i jego demontaż.

Najczęściej w tej sytuacji winę za wyciek paliwa powoduje: nieszczelny oring uszczelniający, pęknięty pierścień mocujący wkład pływaka albo nieszczelny przewód odpowietrzający.

W każdej z tych sytuacji po zatankowaniu do pełna może się pojawić problem wyciekającego paliwa. Zniknie wraz ze spadkiem jego poziomu w baku. Jeżeli tak się nie stanie wówczas mamy do czynienia z mechaniczną usterką baku.

auto-mechanik-wyciekło paliwo
Freepic

Czy wyciek paliwa to zawsze usterka?

Jak się okazuje, przyczyną takiej sytuacji może być zaniedbanie fabryki. Na przykładzie Volkswagena wiemy, że zdarzają się przypadki, gdy pracownicy nieprawidłowo dokręcą dekiel zbiornika. Do takiej sytuacji doszło w modelach VW Golfa z silnikiem wysokoprężnym.

Co zrobić, gdy po dłuższym postoju pod autem pojawi się plama paliwa? W takiej sytuacji najlepiej zdjąć siedzisko kanapy, by dostać się do zbiornika i dokręcić dekielek.

Czy tankowanie pod korek jest zdrowe dla samochodu i generuje rzeczywiste oszczędności? O tym dowiesz się tutaj.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News