Węgiel w promocyjnej cenie stał się narzędziem dla naciągaczy. PGG ostrzega klientów- przez bota węgla nie kupisz

Węgiel w promocyjnej cenie stał się narzędziem dla naciągaczy. PGG ostrzega klientów- przez bota węgla nie kupisz

węgiel PGG zakup

Podaj dalej

Od kilku tygodni Polacy próbują kupić węgiel w sklepie Polskiej Grupy Górniczej, ale wciąż graniczy to z cudem. Zdesperowani klienci e-sklepu PGG chwytają się różnych sposobów, by załapać się na jedną z dwóch sesji sprzedażowych w tygodniu. Nie jest to łatwe, co skrzętnie wykorzystują wszelkiej maści naciągacze oferujący swoje usługi za opłatą. Producent postanowił zareagować.

PGG S.A. wyjaśnia- węgiel kupuj sam, blokujemy boty

Po wielu publikacjach dotyczących nowych technik zakupu, z jakich korzystają Polacy, by kupić węgiel w e-sklepie, producent surowca zabiera głos na temat ich skuteczności i uczciwości.
Na stronie PGG czytamy w komunikacie, że wszelkie nieuczciwe praktyki zakupowe są blokowane. Dotyczy to zarówno botów, jak i nieuczciwych internetowych „staczy”, którzy potrafią wyłudzać pieniądze, w zamian za ułatwienie zakupów.

Polska Grupa Górnicza S.A. stosuje wiele nowoczesnych technologii wykluczających możliwość automatycznego zakupu węgla przy pomocy botów zakupowych. Jednocześnie spółka przestrzega klientów, by nie udostępniali swoich danych i nie korzystali z oferty „pośredników” próbujących wyłudzać pieniądze w zamian za rzekome ułatwienie zakupów.

– W szczególności przestrzegamy naszych klientów, by w żadnym wypadku nie udostępniali komukolwiek danych personalnych i bankowych, których używa się do sfinalizowania transakcji w e-sklepie! – apeluje do klientów PGG S.A.

Technologie stosowane przez producenta w e-sklepie, są oparte na mechanizmie sztucznej inteligencji. To pozwala na bieżącą ochronę sklepu i szybką reakcję na wszelkie nieprawidłowości podczas zawierania transakcji.

ceny węgiel
fot. pixabay

Ponad 100 000 prób połączeń z e-sklepem w ciągu minuty

Platforma zakupowa PGG S.A. przeżywa prawdziwe oblężenie. Jak pisze na swojej stronie producent, w ciągu zaledwie minuty odnotowuje się ponad 100 tys. prób połączenia z serwisem sklepu. To liczba odwiedzin, po odfiltrowaniu wejść z zagranicy i zablokowaniu ataków typu DDoS.

Spółka wystosowała do klientów komunikat, w którym informuje, że nie powinni korzystać z usług pośredników. Ci jedynie próbują wyłudzać pieniądze w zamian za rzekome ułatwienie zakupów. Każda z dwóch sesji sprzedażowych podlega dokładnej weryfikacji, a informacje o „podejrzanych” zakupach trafiają do organów ścigania.

– W szczególności przestrzegamy naszych klientów, by w żadnym wypadku nie udostępniali komukolwiek danych personalnych i bankowych, których używa się do sfinalizowania transakcji w e-sklepie! – apeluje PGG S.A.

Nie ma możliwości przy obecnych zabezpieczeniach sklepu, by metoda ” na pośrednika” gwarantowała sukces w zakupie węgla. Dlatego, każda osoba, która w ten sposób chciałaby sobie ułatwić procedurę zakupu surowca, jedynie straci pieniądze. Każdy, kto oferuje takie usługi jest naciągaczem.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News