Utknąłeś w Tesli bez prądu na mrozie? Kierowca BMW X5 45e pokazał jak szybko naładować elektryka [WIDEO]

Utknąłeś w Tesli bez prądu na mrozie? Kierowca BMW X5 45e pokazał jak szybko naładować elektryka [WIDEO]

holowanie tesli

Podaj dalej

Kierowca, który nie przeżył sytuacji, kiedy dociera do ładowarki w rozładowanej Tesli, a ona nie działa, ten niewiele wie o życiu kierowcy EV. My już to uczucie znamy, ale na szczęście nie musieliśmy korzystać z pomocy uczynnego właściciela BMW, jak kierowca tej Tesli.

Bez telefonu, na mrozie i bez prądu w Tesli

Właściciel Tesli Model 3 Performance miał niezłego pecha i nieomal ziścił się czarny scenariusz, którego boją się wszyscy obecni i potencjalni właściciele elektryków.

W trakcie podróży na obrzeżach Allenspark w stanie Kolorado trafił ze swoją Teslą do punktu ładowania z zerowym zasięgiem. Niestety ładowarka nie działała, a na dodatek nie było zasięgu, więc nie działały również telefony komórkowe. W związku z tym właściciel elektrycznego samochodu nie mógł wezwać pomocy. Brzmi jak koszmar?

Zdecydowanie, bo na domiar złego, wszystko działo się przy temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza, której elektryki zdecydowanie nie lubią. Nie wiadomo jak dramatyczny finał miałaby ta sytuacja, gdyby nie kierowca BMW X5 45 e, który akurat przebywał w okolicy.

kierowca bmw holuje kierowce Tesli

Uczynny właściciel BMW zaproponował pomoc

Właściciel hybrydą BMW X5 45e PHEV 2022 wpadł na pomysł jak szybko pomóc kierowcy Tesli, aby w miarę szybko odzyskała zasięg. W związku z tym wziął na hol Teslę. Zapytasz jaki sposób wiąże się to ze zdobyciem prądu do akumulatora?

Otóż właśnie w ten sposób jadąc, można naładować akumulator elektrycznego samochodu i zwiększyć jego zasięg. To niewątpliwie zaleta umożliwiająca wyjście z tej beznadziejnej sytuacji. Jak to działa?

Należy przed holowaniem, ustawić w Tesli hamowanie regeneracyjne na 100%. Ponadto panowie musieli ustalić wspólny język gestów i znaków, aby się porozumiewać. Nie mieli innej możliwości, nie posiadając sprawnych telefonów. Następnie pozostaje utrzymać odpowiednie napięcie liny, aby holowanie było skuteczne. Czy to zadziałało?

BMW musiało w trakcie przełączyć się z trybu elektrycznego na hybrydowy, a Tesla po przejechaniu niecałych 6 kilometrów zyskała niezły 9 % zasięg. W rezultacie sama dotarła do kolejnego punktu ładowania.

To świetna lekcja, która wyjaśnia jak sobie poradzić z problemem zasięgu. Mamy jednak nadzieję, że nigdy nie będziesz musiał z niej skorzystać.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News